Ubuntu kører normalt, MEN... Emnet er løst

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
m nielsen

Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 26. jan 2014, 20:06

Ved opstart/nedlukning er den nu begyndt at skrive en masse uforståelig tekst på sort baggrund. Hvad er der galt? Før startede den blot op, kun med Ubuntu stående midt på skærmen.

Det er Ubuntu 12.04 LTS på en Acer Travelmate 5600

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 26. jan 2014, 20:18

Har MÅSKE fundet ud af, at det har med XDiagnose at gøre, da jeg skulle prøve at hvad det var for noget, men hvordan får jeg den ført tilbage til "fabriksindstillingerne"?


Nåh, men skid nu være med det. Jeg er nu i gang med at geninstallere...

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 26. jan 2014, 22:09

Og en ominstallation hjalp så ikke. Den skriver stadig en masse, når den lukker ned - og jeg kan ikke mere installere skrifttypen Times New Roman, Arial, og Verdana

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 26. jan 2014, 23:37

Det er meget normalt hvis du har et Geforce grafikkort og køre med Nvidia driveren som ikke har KVM understøttelse og der for ikke fungere korrekt med den grafiske opstart og nedlukning samt terminal. Det den skriver er sandsynligvis blot status beskeder om de programmer der lukkes. Hvis du ønsker at den skal lukke grafisk skal du i stedet bruge den frie xorg driver, men så vil det køre langsommere og der kan være grafiske fejl.

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 27. jan 2014, 06:45

Så lever jeg med det... Og så er det da en go' ting, at det ikke er en programfejl! Men det med skrifttyperne er jeg ked af - det SER UD SOM OM, de installeres, men bliver nægtet, da jeg ikke får mulighed for at godkende... Er det EULA, det hedder?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf AJenbo » 27. jan 2014, 11:55

Hvordan installere du den? Hvordan får du ikke lov at godkende? Hvis det er fra en terminal så skal du bruge tab til at flyt fokus til ok knappen og enter til at trykke på den.

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 27. jan 2014, 15:32

Via Ubuntu Softwarecenter - ved første installation lykkedes det - men da jeg havde smidt Ubuntu på igen, ville den ikke.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf AJenbo » 27. jan 2014, 16:00

ttf-mscorefonts-installer tjek at popup ikke bare ligger bagved software centeret. Du kan også installere den fra terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 27. jan 2014, 16:24

Jeg tog den på Terminalen - er nu kommet til Eula'en - hvad gør jeg så? Jeg kan ikke trykke OK, eller noget, nogen steder?

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 27. jan 2014, 16:33

Duede heller ikke. Jeg afbrød processen, da harddisken var gået helt i stå. Vi stopper her, og til næste gang, der er en opdatering til Libre Office, så er Times New Roman, Verdana, Arial, osv. med, ikke??

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf Christian.Arvai » 27. jan 2014, 17:07

m nielsen skrev:Jeg tog den på Terminalen - er nu kommet til Eula'en - hvad gør jeg så? Jeg kan ikke trykke OK, eller noget, nogen steder?

Ved Installation via terminalen skal man bruge Højre/Venstre piletaster til at vælge, og Enter til at bekræfte installationen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 27. jan 2014, 18:01

Christian.Arvai skrev:
m nielsen skrev:Jeg tog den på Terminalen - er nu kommet til Eula'en - hvad gør jeg så? Jeg kan ikke trykke OK, eller noget, nogen steder?

Ved Installation via terminalen skal man bruge Højre/Venstre piletaster til at vælge, og Enter til at bekræfte installationen.



TAKKER!!! Så spiller det! :D

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf AJenbo » 27. jan 2014, 18:03

Hade faktisk skrevet hvordan man trykke på ok i terminalen i et tidligere indlæg.

m nielsen skrev:næste gang, der er en opdatering til Libre Office, så er Times New Roman, Verdana, Arial, osv. med, ikke??

Nej, de har ikke rettigheder fra Microsoft til at distribuere disse.

m nielsen

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf m nielsen » 27. jan 2014, 18:12

AJenbo skrev:Hade faktisk skrevet hvordan man trykke på ok i terminalen i et tidligere indlæg.

m nielsen skrev:næste gang, der er en opdatering til Libre Office, så er Times New Roman, Verdana, Arial, osv. med, ikke??

Nej, de har ikke rettigheder fra Microsoft til at distribuere disse.


Nåeh... Den forstod jeg så ikke den gang - men skid nu vær' med det! Nu virker det, og skrifttyperne er også at finde i "Libre-pakken".


Rettigheder? Mystisk... I en Libre Office på en XP-maskine på arbejdet, er skrifttyperne der godt nok. Eller de er måske bare kommet fra XP-systemet?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu kører normalt, MEN...

Indlægaf AJenbo » 27. jan 2014, 18:14

m nielsen skrev:er måske bare kommet fra XP-systemet?

Ja

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 4 gæster