Rettighedsproblem home bibliotek og .dmrc

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
joedalton
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. jun 2007, 21:06

Rettighedsproblem home bibliotek og .dmrc

Indlægaf joedalton » 13. sep 2007, 21:04

Hej, er løbet ind i lidt af et problem. Har forsøgt at installere en Citrix klient men det er gået helt galt.
Jeg fulgte vejledningen som den fremgår af den her side http://www.planetmy.com/blog/?p=332 og er rendt ind i samme problem som en omtaler i bemærkningerne under vejledningen, nemlig at homebibliotekets rettigheder er blevet ændret og måske også andet.

Nu har jeg følgende ved logon
Brugerens $HOME/.dmrc-fil bliver ignoreret. Dette forhindrer forvalgt session samt sprog i at blive gemt. Filen bør være ejet af brugeren og have fil-rettighederne 644. Brugerens $HOME-katalog skal være ejet af bruger og ikke-skrivbar af andre brugere.

Herefter kommer
GNOME sessionshåndteringen kunne ikke låse filen "/home/joe/.ICEauthority". Vær venlig at rapportere dette som en GNOME-fejl. Nogle gange optræder denne fejl hvis filens mappe er skrivebeskyttet. Du kan forsøge at logge ind via den fejlsikrede session og undersøge om den er.

Herefter ryger man retur til logon-billedet.

Jeg kan komme i terminalen og har forsøgt mig lidt med chmod for at ændre rettighederne, men det virker ikke som om at det har nogen effekt, desværre.

Bruger Ubuntu 7.04.

Håber nogen kan hjælpe.

pft
Joe


Efter mange forsøg er det nu lykkedes mig at få startet Ubuntu op uden fejlmeddelser. Det er vist ikke længere til at sige om jeg lavet rigtig rod i noget.

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster