Formater

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
micprop

Formater

Indlægaf micprop » 14. feb 2009, 14:45

hvordan formaterer jeg en usb disk

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Formater

Indlægaf Christian.Arvai » 14. feb 2009, 14:52

hej

du kan hente programmet Gparted - evt med denne kommando i terminalen (det kan også hentes grafisk)

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install gparted


efter install er det system>administration>partition editor
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Formater

Indlægaf Warhawk » 14. feb 2009, 15:03

Hvis du skal bruge disken til både Windows og Linux så formater den i NTFS. Skal den kun bruges i Linux så brug ext3.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

micprop

Re: Formater

Indlægaf micprop » 15. feb 2009, 06:58

nå det virker ikke kan ikke formaterer den eller lave en ny partition så jeg må på en windows maskine hvornår kommer der en ny ubuntu denne 8.10 er noget langsomt hø efterhånden som der bliver tilføjet opdateringer går det galt

micprop

Re: Formater

Indlægaf micprop » 15. feb 2009, 09:55

jeg nedtog partedmagic den virker

ChrisBuchholz
Indlæg: 333
Tilmeldt: 29. okt 2008, 23:39
IRC nickname: ChrisBuchholz
Geografisk sted: Nyborg, Fyn, Danmark

Re: Formater

Indlægaf ChrisBuchholz » 15. feb 2009, 10:26

micprop skrev:nå det virker ikke kan ikke formaterer den eller lave en ny partition så jeg må på en windows maskine hvornår kommer der en ny ubuntu denne 8.10 er noget langsomt hø efterhånden som der bliver tilføjet opdateringer går det galt


Har du husket et afmontere enheden du vil formatere, før du prøver at formatere den?

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Formater

Indlægaf Warhawk » 15. feb 2009, 13:26

micprop skrev:nå det virker ikke kan ikke formaterer den eller lave en ny partition så jeg må på en windows maskine hvornår kommer der en ny ubuntu denne 8.10 er noget langsomt hø efterhånden som der bliver tilføjet opdateringer går det galt


Det er træls altid at se inkompetente folk give Ubuntu skylden for alverdens ting. Ydermere når de flæber om at så må de bruge Windows - jamen så gå dog tilbage til Windows og bliv der.

Det er fair nok at man som ny Linux-bruger har behov for hjælp, og ikke ved meget om systemet. Det er også fair at man kan have problemer med at få ting til at virke, men så erkend det, i stedet for at kritisere Ubuntu.

Ubuntu 8.10 er ikke noget hø, og det har intet på sig, at systemet bliver langsomt. Næste version af Ubuntu 9.04 udkommer i april måned.

PS. Hvis du bliver sur og fornærmet, så er det bare ærgeligt.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster