[SOLVED] Printere tilsluttet ubuntu

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
rubaek
Indlæg: 115
Tilmeldt: 19. mar 2008, 16:27

[SOLVED] Printere tilsluttet ubuntu

Indlægaf rubaek » 4. feb 2009, 20:57

Jeg har tilsluttet 2 printere til min stationære maskine der kører ubuntu. Nu vil jeg gerne printe fra en trådløs computer der kører vista :-(
Min vista maskine kan ikke se printerne. Er der en mulighed for at kunne printe fra Windows ?? (Så kan den stationærer hele tiden kører ubuntu, og jeg skal ikke skifte til windows for at printe)
Senest rettet af rubaek 15. jun 2009, 21:54, rettet i alt 1 gang.

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Printere tilsluttet ubuntu

Indlægaf soundpartner » 4. feb 2009, 21:11

rubaek skrev:Jeg har tilsluttet 2 printere til min stationære maskine der kører ubuntu. Nu vil jeg gerne printe fra en trådløs computer der kører vista :-(
Min vista maskine kan ikke se printerne. Er der en mulighed for at kunne printe fra Windows ?? (Så kan den stationærer hele tiden kører ubuntu, og jeg skal ikke skifte til windows for at printe)

Jep det kan sagtens lade sig gøre.
du skal installere 2 pakker. det kan gøres via synaptic eller via terminalen via denne komando:

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install samba system-config-samba

når dette er gjort kan du under system>administration>samba lave fildeling og konfigurere windowsbrugere der skal have adgang til din ubuntucomputer.

for at dele din printer skal du ind under system>administration>udskrift her højrekligger du pådin printer og vælger at dele denne.
derefter skal du op i venstre hjørne af udskrift vinduet og vælge server. og settings.
her skal der være et hak under "publish shared priinters on his system"
så burde det virke
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

rubaek
Indlæg: 115
Tilmeldt: 19. mar 2008, 16:27

Re: Printere tilsluttet ubuntu

Indlægaf rubaek » 4. feb 2009, 22:22

Perfekt. TAk for hjælpen.

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster