så blev det den eksterne harddisk

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

så blev det den eksterne harddisk

Indlægaf Darmann » 21. dec 2008, 21:37

jeg skulle lige hente et foto som ligger på min eksterne harddisk men det kan jeg ikke den skriver

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... d91739.png
Med venlig hilsen

Darmann

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: så blev det den eksterne harddisk

Indlægaf Christian.Arvai » 21. dec 2008, 21:41

kører du dualboot med windows ? , for den fejlmelding tyder på at du har glemt "sikker fjernelse af hardware" i windows.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: så blev det den eksterne harddisk

Indlægaf soundpartner » 21. dec 2008, 21:43

Darmann skrev:jeg skulle lige hente et foto som ligger på min eksterne harddisk men det kan jeg ikke den skriver

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... d91739.png

faktisk så står løsningen på det billede du har uploadet.

problemet er at windows sætter en bit når den mounter disken, og sletter den igen når disken unmountes. på den måde så kan man se på denne bit om disken er i brug eller ikke er i brug.
hvis ikke disken unmountes rigtigt så bliver bitten ikke slettet og systemet ser derfor stadig ud til at være i brug.

hvis du starter op i windows kan du forbinde disken, og så må du ikke bare tage disken fra, men skal unmounte den først.

i ubuntu kan du stadig mounte disken ved at skrive den komando som der står i fejlmeddelelsen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Re: så blev det den eksterne harddisk

Indlægaf Darmann » 21. dec 2008, 21:50

så fik jeg det løst sat den i en pc med windows og lukkede rigtigt ned så nu virker det
det er nogle udfordringer i Ubuntu
Med venlig hilsen

Darmann

henrikT
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. dec 2008, 19:48

Re: så blev det den eksterne harddisk

Indlægaf henrikT » 27. dec 2008, 19:58

hej Alle
Jeg er blevet træt at windows og har nu installeret ubuntu som ser du til at fungere rigtig fint. Jeg kan dog ikke komme ind på min eksterne harddisk af mærket Lacie. Den skriver "unable to mount the volume "Lacie""
Er der nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind på den igen. Har helt afinstalleret windows og kører kun ubuntu.
Henrik T

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: så blev det den eksterne harddisk

Indlægaf Christian.Arvai » 28. dec 2008, 11:27

henrikT skrev:hej Alle
Jeg er blevet træt at windows og har nu installeret ubuntu som ser du til at fungere rigtig fint. Jeg kan dog ikke komme ind på min eksterne harddisk af mærket Lacie. Den skriver "unable to mount the volume "Lacie""
Er der nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind på den igen. Har helt afinstalleret windows og kører kun ubuntu.
Henrik T

hej og velkommen til forum :)

har du mulighed for at prøve den løsning der er nævnt i denne tråd, (sikker fjernelse af hardware på en windows pc) ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster