Installering af 3 trådløst modem

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
thomaslind
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. jul 2010, 16:27
IRC nickname: zacho

Installering af 3 trådløst modem

Indlægaf thomaslind » 18. jul 2010, 16:38

Hej alle

Jeg er forholdsvis ny ubuntu bruger og har lidt problemer. Jeg sidder i mit sommerhus (skriver fra konens pc, der har windows vista) og vil mægtig gerne installere mit trådløse modem fra 3, MEN får hele tiden denne meddelelse:

could not be opened because the associated helper application does not exit. Change the association in your preferences

:? :? :? Aner ikke, hvad det betyder eller hvad jeg skal gøre?

Kan en venlig sjæl mon hjælpe mig? :D

Mit modem er er HUAWAI model E169, hvis det kan hjælpe?

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Installering af 3 trådløst modem

Indlægaf soundpartner » 18. jul 2010, 21:07

thomaslind skrev:Hej alle

Jeg er forholdsvis ny ubuntu bruger og har lidt problemer. Jeg sidder i mit sommerhus (skriver fra konens pc, der har windows vista) og vil mægtig gerne installere mit trådløse modem fra 3, MEN får hele tiden denne meddelelse:

could not be opened because the associated helper application does not exit. Change the association in your preferences

:? :? :? Aner ikke, hvad det betyder eller hvad jeg skal gøre?

Kan en venlig sjæl mon hjælpe mig? :D

Mit modem er er HUAWAI model E169, hvis det kan hjælpe?

169 burde virke ud af kassen så vidt jeg husker...

Du skal ikke bruge den software der er på modemet til noget. Den kan godt installeres gennem wine, men det vil ikke virke da wine ikke har direkte adgang til hardware.

du skal bruge networkmanageren. klik på netværksikonet i højre side og vælg ny mobil bredbåndsforbindelse. vælg din udbyder osv (du bliver guidet igennem det hele) og så skulle det gerne køre. hvis ikke så tag et kig på http://scripts.linux.dk hvor der er et script til mobilt bredbånd (og det er der også i en offline udgave)
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster