Nokia 5800 som modem

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Akker
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. apr 2009, 01:32
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Nokia 5800 som modem

Indlægaf Akker » 26. apr 2009, 01:59

Først og fremmest vil jeg sige, at det er dog blevet utroligt nemt at komme på nettet via mobilt bredbånd, når man bruger Ubuntu ... Det er totalt super og virker bare, i hvert fald med Ubuntu 9.04, Huawei E220 og en 3 forbindelse, og også selv hvis man kun kører LiveCD'en.
[Off-Topic start] Underligt nok kan jeg slet, slet ikke få det til at virke med Kubuntu - men der er nu også et par andre ting der undrer mig ved Kubuntu LiveCD'en [Off-Topic end]

Men jeg ville også meget gerne kunne gå på nettet fra min bærbare via min Nokia 5800 ... det kan jeg desværre bare ikke få til at fungere.
Har fundet ud af, at jeg åbenbart skal vælge PC Suite (kan vælge mellem "PC Suite", "Dataoverførsel", "Billedoverførsel" og "Medieoverførsel") når jeg forbinder mobil og bærbar med USB-kablet ... Det er i hvert fald den eneste måde jeg kan få netværks-manageren til at se at der er en 3G mobil sluttet til den bærbare.
Jeg oprettede så en forbindelse under "Mobilt bredbånd" som "3 (Mobil Abonnement)", men når jeg, efter at have tilsluttet mobilen, så vælger den forbindelse, så forsøger netværks-manageren at skabe forbindelse, men kommer så og siger at GSM netværket er afbrudt.

Er der en eller anden indstilling jeg kan have glemt, enten i Ubuntu eller på mobilen?

Da jeg først søgte rundt her i forummet, stødte jeg på en tråd (om at bruge HTC TD til det samme) hvor der var en der nævnte noget med programmet deling af internetforbindelse ... Kan det have noget som helst at sige mht. mine problemer?

Hvis nu det på et tidspunkt lykkes mig at komme på nettet fra den bærbare med min mobil som modem, er der så nogen forskel på at bruge mobilen som modem, og så et dedikeret USB-modem som f.eks. Huawei E220?
Jeg tænker på sådan noget som hastighed, stabilitet, signalstyrke osv.
Hvis ikke der er nogen forskel, så er det jo egentligt tåbeligt at have et særskilt mobilt bredbånds abonnement, så kan jeg jo lige så godt bare bruge min mobil.

Håber nogen kan hjælpe.

Akker
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. apr 2009, 01:32
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nokia 5800 som modem

Indlægaf Akker » 27. apr 2009, 11:52

Har fundet ud af det, havde glemt at indsætte PIN-kode i konfigurationen.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster