Hvilken USB-baseret Wifi-dongle?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Flatbeard
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. sep 2008, 16:04
IRC nickname: flatbeard

Hvilken USB-baseret Wifi-dongle?

Indlægaf Flatbeard » 19. apr 2009, 21:39

Hej alle

Hvilket USB-baseret netkort skal jeg vælge til mit trådløse netkort for at få det til at fungere under Ubuntu 8.04 Hardy?
Jeg har et Linksys WUSB54GC, og det er - mildest talt - håbløst at få til noget som helst. Driverne er elendige tredieparts-ting, manualerne på nettet er absolut ubrugelige, når folk skriver indlæg om at de gør sådan-og-sådan så gør min standardinstallation det overhovedet ikke og ... og ... aargh sånoet gylle!! Køber et nyt, gør jeg, ja!

Men hvilket?

Det skal kunne køre g og n med god sikkerhed og skal helst kunne snakke sammen med mit D-Link access point. Alernativt med min TrendNet NAS (som osse har Wifi indbygget). Og det skal være super-duper-velunderstøttet i Ubuntu!!!
Min maskine er en Dell Latitude D505; ikke helt ny, men spiller ellers Hardy smertefrit og glidende.
Mvh Flatbeard

If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvilken USB-baseret Wifi-dongle?

Indlægaf Stra » 19. apr 2009, 21:56

Prøv at læse denne tråd

http://www.linuxin.dk/node/11362

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

elkoger
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jun 2008, 11:46
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilken USB-baseret Wifi-dongle?

Indlægaf elkoger » 21. apr 2009, 16:32

Det er godt nok mystisk.
Jeg har lige prøvet et Linksys WUSB54GC på ubuntu 8.10
Jeg satte den bare i og så installerede ubuntu den, og den køre med en standart rt73usb-driver.

Altså ingen problemer her, (jeg har en Linksys WRT54G v.5 trådløs router)
Mvh Simon

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster