Trådløs på Acer travelmate 2480

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Jes Nielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2009, 08:49
IRC nickname: fuppi

Trådløs på Acer travelmate 2480

Indlægaf Jes Nielsen » 6. apr 2009, 09:09

Jeg er helt ny på Linux, og har lige installeret Ubunto 8,10 det fungerer sådan set fint. Der er et problem med den tådløse opætning. jeg kan godt komme på nettet. men næste gang jeg starter op. der der ingen forbindelse. det ser ud som der states med en forkert kode (jeg har trådløs via mit arbejde) den rigtige skal så tastes ind igen. Det kræver fler forsøg. Det er jo lidt besværligt, når den gerne skulle være på nettet når den er startet op.
Familien synes i hvertfald at det er træls. Kan nogen hjælpe mig. mvh. Jes ielsen

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Trådløs på Acer travelmate 2480

Indlægaf thomasjohansen » 6. apr 2009, 11:20

Jeg gætter på at det er det program der husker på koder generelt i ubuntu, der også kræver kode (en sikkerhedsforanstaltning man kan have).

Derfor kan du ikke få forbindelse før du har givet ok for det.

Denne foranstaltning kan slåes fra eller sættes op så der ikke skal bruges adgangskode for at bruge adgangskoder.


Jeg kan ikke huske proceduren for at slå dette fra men der er sikkert flere herinde der kan huske det.

Nb: sikkerhedsforstaltningen hedder: gnome-keyring.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Trådløs på Acer travelmate 2480

Indlægaf thomasjohansen » 6. apr 2009, 11:38

Kan se det har været oppe før.

se dette indlæg:

viewtopic.php?f=31&t=5335&p=33057&hilit=keyring#p33057
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Jes Nielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2009, 08:49
IRC nickname: fuppi

Re: Trådløs på Acer travelmate 2480

Indlægaf Jes Nielsen » 7. apr 2009, 07:46

Tak for hjælpen :D
jeg fik fjernet keyring, men det egentlige problem er, at hvergang jeg starter op bliver jeg bedt om min netværksnøgle. Jeg taster den selvfølgelig ind. Men der står en nøgle i forvejen som ikke er min.
Hvorfor? Og burde den ikke starte op uden. Altså kun at taste nøglen ind en gang for alle.
Jeg er helt ny på Linux, men har været hooked på at førsøge længe. Jeg har aldrig været helt dus med min dos. Så jeg er altså en lallende amatør. Jeg været rundt omkring i dette udmærkede forum. så lige et sidste spørgsmål: Havd er terminalen og hvor finder jeg det?
Mvh Jes Nielsen


Rapportér dette indlæg

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Trådløs på Acer travelmate 2480

Indlægaf thomasjohansen » 8. apr 2009, 08:23

Termininalen ligger under programmer - tilbehør - terminal

(terminal er lige som komando prompt i windows)


Det kan være du skal slette din nuværende profil for dit trådløse netværk, kan ikke huske hvordan man gør dette, da jeg sjældent bruger trådløs på min ubuntu.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster