Oister/3 - Huawei E160G - Ubuntu 8.10 - virker ikke

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Oister/3 - Huawei E160G - Ubuntu 8.10 - virker ikke

Indlægaf soundpartner » 31. mar 2009, 10:50

Boblebad skrev:
soundpartner skrev:jeg har ikke fulgt helt med her aaf flere årsager. Den største er at jeg pt arbejder på en stor guide, men jeg har selv en smule problemer med at få oister i tale.

Lyder interessant :)

jeg kan dog love dig at det ser ud til at det kommer til at virke out of the box i 9.04 der kommer om en måneds tid (der arbejdes på højtryk på det i hvert fald)

Det vil jeg se frem til :)

en ting kn jeg dig sige... De fleste drivers og dialers der er avet i 8.04 eller tidligere vil ikke virke i 8.10 og i hvisse tilfælde (heriblandt vodafone programmet som mange anbefaler) så vil dialeren direkte konflikte med networkmanageren og gøre at ingen af dem kan komme til at virke (jeg har måtte reinstallere ubuntu hver gang)

Se, det er nemlig det jeg er bange for der er sket for mig, og selvom jeg har afinstalleret Vodafone igen, så har det ikke ændret noget som helst, der er intet der virker...

Også derfor jeg har klartgjort en partition, samt hentet en ny Ubuntu for at installere en helt ny fra bunden af - men er der slet ingen mulighed for at rense Ubuntu tilbage til standard på den front ?

Mange hilsner
Carsten

min erfaring er at selvom man afinstallerer vodafone-tingen så laver det stadig ballade og jeg har ikke fundet ud af hvad det er programmet gør der laver ballade
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Boblebad
Indlæg: 27
Tilmeldt: 28. jan 2009, 09:24

Re: Oister/3 - Huawei E160G - Ubuntu 8.10 - virker ikke

Indlægaf Boblebad » 1. maj 2009, 14:18

Jeg fandt frem til at afinstallere de forskellige ting igen, bl.a. VodaFone, hvorved jeg fik det til at virke :)

Det var dog ikke problemfrit, for jeg måtte ikke starte/boote min bærbar med modemet isat, det skulle først sættes i bagefter, og så når den havde fundet den, skulle den tages ud igen, og sættes i igen - hvorfor ved jeg ikke, men det var den eneste måde det ville virke på, at den fandt den rigtigt...

Det var så også nødvendigt at prøve at komme på nettet igen gennem netværkmanageren, og at den skulle fejle der, for at jeg så kunne køre wvdial, som så gjorde at den hoppede på nettet med det samme...

Men nu med Ubuntu 9.04 på gaden er alle problemer, i hvert fald for mit vedkommende løst :)

Blot slette den gamle i netværkmanagerene, og lade den installere på ny, og nu er der både OiSTER og alt muligt at vælge imellem - så super fedt :D

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster