Sonofon og trådløs

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Christian.Arvai » 2. mar 2009, 16:13

soundpartner skrev:jeg så du kom ind i chatten, men det ser ud som om du mangler noget java.
om 2 min har jeg lavet et lille script som fikser det således at du også kan se hvad vi skriver

Nu er jeg måske lidt krævende :D , men kan du evt få det lavet så det virker på både 32 og 64 bit, vi har haft dette problem flere gange efterhånden og det er altid de nye brugere det går ud over (mest fordi vi andre alligevel bruger andre programmer til irc), så det ville være rart med en universal løsning, der bare virker på det hele.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf soundpartner » 2. mar 2009, 16:24

christian.arvai skrev:
soundpartner skrev:jeg så du kom ind i chatten, men det ser ud som om du mangler noget java.
om 2 min har jeg lavet et lille script som fikser det således at du også kan se hvad vi skriver

Nu er jeg måske lidt krævende :D , men kan du evt få det lavet så det virker på både 32 og 64 bit, vi har haft dette problem flere gange efterhånden og det er altid de nye brugere det går ud over (mest fordi vi andre alligevel bruger andre programmer til irc), så det ville være rart med en universal løsning, der bare virker på det hele.

jeg ved at dette script virker i 32 bit.
hvis nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan tjecke om det er 32 eller 64 bit, og handle ud fra resultatet i scriptet så skal jeg med glæde gøre det.
eller ... vent skal lige teste. Den burde jo bare ignorere de pakker den ikke kan finde.
tester lige på min 64bit maskine
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

SteenK
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. mar 2009, 11:41
IRC nickname: SteenK

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf SteenK » 2. mar 2009, 16:26

Det er vist ikke min dag.... Det er ligegyldigt hvilket af jeres forslag jeg bruger - og genstarter - så vil det ikke....

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Christian.Arvai » 2. mar 2009, 16:32

jeg kan godt se at du kom på og smuttede igen, hvis du prøver med xchat så prøv at skrive et andet navn en "ubuntubruger", der er flere online med det navn og det er muligt at det rammer sammen med andre brugere.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

SteenK
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. mar 2009, 11:41
IRC nickname: SteenK

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf SteenK » 2. mar 2009, 16:41

Jeg har såmænd ikke kaldt mig noget, men prøvede at skrive SteenK. Ved ikke om det i det mindste hjalp jer?

Men alt det løser jo ikke mit bredbåndsproblem.... :cry:

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Christian.Arvai » 2. mar 2009, 16:46

du kom online :
* Ubuntubruger0 (n=Ubuntubr@80.72.152.162) has joined #ubuntu-dk
* Ubuntubruger0 is now known as SteenK
<SteenK> Kan stadig ikke læse noget....
* SteenK has quit (Client Quit)
<Jarlen> det er ikke fordi han giver op inden der bliver skrevet noget, vel?

men prøv lige en gang til og så vent lige 2 minutter til jeg skriver noget.

kunne du se da du selv skrev :
Kan stadig ikke læse noget....

?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

SteenK
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. mar 2009, 11:41
IRC nickname: SteenK

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf SteenK » 2. mar 2009, 16:53

Når jeg tager de stærke briller på, ser det ud som om det ikke er dansk der skrives....???

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Christian.Arvai » 2. mar 2009, 17:07

jeg ved ikke hvad fejlen er lige nu, xchat skal ikke have noget andet java, flash eller lign. det burde virke helt "out off the box" - altså med en helt ny ubuntuinstall - hvor man ikke henter andet en xchat, det her er mystisk - for jeg kan godt læse når du skriver til os på kanalen, men du kan tydeligvis ikke se at jeg 4 gange på de sidste minutter har sendt (og du var online der) :
<pixiarvai> SteenK, kan du læse dette ?

det med at sproget ikke ligner dansk, tror jeg er det samme som når jeg prøver på https://ubuntudanmark.dk/chat/ , der ser det sådan her ud på min pc http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... ntubru.png , jeg vil give dig ret i at det ser dybt mærkeligt ud, men xchat har jeg ikke set gøre det før og jeg skal nok prøve at løse det.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

SteenK
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. mar 2009, 11:41
IRC nickname: SteenK

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf SteenK » 2. mar 2009, 17:11

Ja, det link du kommer med, er lige prøcis sådan det ser ud hos mig!!! Flot ramt :-)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Christian.Arvai » 2. mar 2009, 17:19

SteenK skrev:Ja, det link du kommer med, er lige prøcis sådan det ser ud hos mig!!! Flot ramt :-)

ok så har vi noget at gå efter, jeg må lige snakke med nogle forskellige jeg kender - for dette er absolut ikke normalt for xchat, men som du ser har jeg det også på forumts irc klient.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf Christian.Arvai » 2. mar 2009, 17:30

Jeg har lige et skud i tågen (som desværre tit rammer), ved hvilken hastighed brændte du den livecd med ubuntu ? , det er meget vigtigt at den er brændt ved laveste hastighed og jeg her set rigtig mange gange her i forum, at det kan give de mærkeligste fejl - hvis man brænder cd´en for hurtigt.

Jeg har en anden install der er fra i dag og hvor der ikke er ændret på noget, jeg prøver lige at installere xchat på den i aften og se om det virker som det skal.


EDIT:

jeg er på ubuntu 8.10 / 64 bit
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf soundpartner » 2. mar 2009, 17:31

hmmm ja det er spøjst. den gør det også her hos mig på min 64 bit maskine.

steen jeg må lige høre dig er du på 64 bit eller er du på 32 bit
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

SteenK
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. mar 2009, 11:41
IRC nickname: SteenK

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf SteenK » 2. mar 2009, 17:37

Jeg læste et eller andet sted, at der stod 64. Men jeg mener nu, i det tidligere liv med et andet styresystem ;-) at det var 32. Men jeg skal ikke gøre mig kloog på det.

Det med brændehastighed havde jeg læst. tror det var nede på 4 gange. De første brændinger lykkedes nemlig ikke, så jeg læste om "kravet".

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf soundpartner » 2. mar 2009, 17:41

SteenK skrev:Jeg læste et eller andet sted, at der stod 64. Men jeg mener nu, i det tidligere liv med et andet styresystem ;-) at det var 32. Men jeg skal ikke gøre mig kloog på det.

Det med brændehastighed havde jeg læst. tror det var nede på 4 gange. De første brændinger lykkedes nemlig ikke, så jeg læste om "kravet".

det passer fint med at du er på 64 bit for nu har jeg lokaliseret fejlen til en 64 bit ting.
sorry at vi er gået i baglås over dette andet problem men jeg vil gætte på at vi vil kunne klare dit mobile bredbånd på ca ½-1 time over chatten hvorimod det nemt kan tage MANGE timer eller ligefrem dage her over forum
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

SteenK
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. mar 2009, 11:41
IRC nickname: SteenK

Re: Sonofon og trådløs

Indlægaf SteenK » 2. mar 2009, 17:52

Ja, der skal nok være forskel, men det siger mig så ikke noget.

Men det er klart, at direkte kontakt er nemmere.....

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster