Irriterende password i Networkmanager

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
horvath
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24. mar 2011, 17:08

Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf horvath » 2. jan 2009, 10:34

Hejsa

Hver gang jeg starter Ubuntu 8.10, skal jeg skrive passwordet i NetworkManager. Jeg har nok prøvet samtlige guides på nettet :), men kan stadig ikke få lavet mit login automatisk. Jeg har selvfølgelig samme password over hele linien.
Er der en eller anden måde, man kan tjekke om opsætningen er korrekt. Jeg har rodet noget med Pam-keyring og Pam-gnome-keyring, for når jeg installerer Pam-keyring får jeg en meddelelse om at Pam-gnome-keyring "er foretrukket" eller noget lignende!

ovep
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. sep 2008, 10:43

Re: Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf ovep » 6. jan 2009, 20:39

Ja, der er ikke noget der er mere irriterende end alle de mere eller mindre urelevante password.
Bare der var nogle der ville gå ind og rydde op i denne jungle.V.H. Ove

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf Warhawk » 6. jan 2009, 20:55

ovep skrev:Ja, der er ikke noget der er mere irriterende end alle de mere eller mindre urelevante password.
Bare der var nogle der ville gå ind og rydde op i denne jungle.V.H. Ove


Jeg kan sagtens se problemet fra jeres side, må må samtidig sige at jeg er lodret uenig. Vi taler om sikkerhed, hvor systemet skal have tilladelse til at tilgå kritiske komponenter. Vi har ikke med Windows at gøre, hvor sikkerhed er et mere eller mindre ukendt begreb.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf soundpartner » 6. jan 2009, 21:37

ovep skrev:Ja, der er ikke noget der er mere irriterende end alle de mere eller mindre urelevante password.
Bare der var nogle der ville gå ind og rydde op i denne jungle.V.H. Ove

faktisk så grunder det i en fejl 40.

når man beder computeren om automatisk login så slår man passwordkontrol fra. når man så indtaster koden til netværket så bliver man bagefter bedt om koden til default keyring og her indtaster de fleste så wifi koden igen. Hvis man nu havde læst hvad der stod (der er en lille forklaring) og IKKE havde tastet en kode men bare trykket enter så havde man ikke haft det lidt irriterende problem i har nu.
Jeg ved desværre ikke hvordan man fjerner/ændre koden til default keyring
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf sådanUBUNTU » 6. jan 2009, 22:28

soundpartner skrev:Jeg ved desværre ikke hvordan man fjerner/ændre koden til default keyring


Mener den ligger i /home/username/.gnome2/keyrings
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf Stra » 12. jan 2009, 16:09

sådanUBUNTU skrev:
soundpartner skrev:Jeg ved desværre ikke hvordan man fjerner/ændre koden til default keyring


Mener den ligger i /home/username/.gnome2/keyrings
Jep. fjern login.keyring og du får lov at starte forfra.

.gnome2 bliver synlig, hvis du i dit home trykker crtl+H

HUSK IKKE AT SKRIVE KODE, NÅR DU BLIVER BEDT OM DET ved standard nøglering

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Jes Nielsen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2009, 08:49
IRC nickname: fuppi

Re: Irriterende password i Networkmanager

Indlægaf Jes Nielsen » 6. apr 2009, 20:41

Tak for hjælpen jeg fik fjernet keyring, med det egentlige problem er, at hvergang jeg starter op bliver jeg bedt om min netværksnøgle. Jeg taster den selvfølgelig ind. Men der står en nøgle iforvejen som ikke er min.
Hvorfor? Og burde den ikke starte op uden. Altså kun at taste nøglen ind en gang for alle.
Mvh Jes Nielsen

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster