Kan ikke få netværk til at virke _ LØST

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Rudi
Indlæg: 7
Tilmeldt: 26. maj 2008, 14:15

Kan ikke få netværk til at virke _ LØST

Indlægaf Rudi » 26. maj 2008, 14:33

Har installeret ubuntu 7.10 på en antik bærbar Compaq Presario 700 = ingen forbindelse til nettet.
Motorola Modem, DI-524 Router. YouSee Webspeed bredbåndsforbindelse.
Kan jeg få teknisk bistand, tak.
Er desværre helt :mrgreen: grøn med linux/ubuntu.

Rudi
Senest rettet af Rudi 13. jan 2010, 19:57, rettet i alt 1 gang.

jhhdk
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2008, 13:17

Re: Kan ikke få netværk til at virke

Indlægaf jhhdk » 5. nov 2008, 13:21

Har samme problem.
Er usikker på om det er Yousee's krav om MAC addresse registrering der er problemet eller ej.
Når jeg ser i nettools applikationen kan jeg se jeg modtager pakker men ingen bliver sendt.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Kan ikke få netværk til at virke

Indlægaf Casper Hansen » 5. nov 2008, 16:15

Prøv med Ubuntu 8.10.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kan ikke få netværk til at virke

Indlægaf Jimmyfj » 5. nov 2008, 16:27

Ubuntu 7.10 lader en del tilbage at ønske hvad angår netværk. Så jeg vil foreslå dig at bruge Ubuntu 8.04, og, hvis maskinen er kraftig nok, Ubuntu 8.10. Ellers vil lidt specs omkring netkort og maskinens config være en god start for at afhjælpe fejlen.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

MadsT
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. mar 2009, 18:48

Re: Kan ikke få netværk til at virke

Indlægaf MadsT » 10. apr 2009, 17:01

Jeg har installeret ubuntu 8.10 på mine forældres pc og opdateret ubuntu fra min egen adresse så computeren+netkortet virker.
Men jeg sidder nu ude ved mine forældre og kan ikke få nettet til at virke. De har webspeed og det virkede med XP på deres gamle pc. De har et motorola modem så jeg har læst http://download.tdc.dk/pub/kabeltv/pdf/ ... _Modem.pdf
Men jeg kommer aldrig til "signalniveausiden" og heller ikke "aktivering af webspeed" siden. Firefox forbliver i offline mode/ingen forbindelse.
Jeg går ud fra en ny computer med et andet netkort gør at mac adressen skal registreres igen eller lign?

Jeg er rimelig grøn mht ubuntu, men tror at jeg har sat netværket op ordentligt med automatisk ip dhcp slået til osv.
Der er blevet lavet en "Auto Eth0" forbindelse som har fået en mac adressse og DHCP er slået til på forbindelsen. Det er den eneste forbindelse, og computeren har kun eet netkort (onboard).
Enheden eth0 har modtaget lidt over 50,000 pakker og sendt 24 siden jeg satte computeren til modemet.
Der står "ikke tilgængelig" i alle felter til højre under "information om grænsefladen".
Jeg kan ikke pinge 10.0.0.1 (hvis det er modemets ip)
Modemet lyder grønt i alle dioder, og PC activity blinker.
Firefox netværkssettings er sat til direkte forbindelse/ingen proxy.

Enhver hjælp vil være fantastisk for jeg kommer vist ikke videre uden lidt ekspertviden ;)

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kan ikke få netværk til at virke

Indlægaf Warhawk » 11. apr 2009, 00:16

Hejsa,

Du har desværre et stort problem. Aktivering af udstyr kræver IE eller Safari (på Mac). Hverken Firefox eller Opera virker til dette i Windows. Det bøvlede jeg meget med da jeg havde Esenet (senere købt af TDC) fordi jeg ikke ville bruge IE. Linux er slet ikke understøttet, så jeg tvivler på at det kan lykkes. Du kan forsøge at installere IE4Linux og se om du kan narre den til at registrere.

Den bedste løsning vil dog være at købe en router, låne en Windows PC og få registreret routeren. Så kan du smide alt muligt udstyr på den, uden nogensinde at skulle bøvle med registrering igen.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Kan ikke få netværk til at virke

Indlægaf Jarlen » 11. apr 2009, 10:13

For overskuelighedens skyld er tråden flyttet til netværksboardet.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster