Wifi som pakke

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Wifi som pakke

Indlægaf Kurt Christensen » 28. nov 2013, 16:45

Kan man downloade den wifi som Ubuntu kører med så man kan flytte den over på en anden OS og installere den der, jeg har prøvet forskellige OS og tit så må jeg opgive dem fordi jeg ikke kan få dem til at forbinde sig til min Nokia N9, så enten det eller en godt forklaring hvorfor N9 ikke vil forbindes selv om den i visse tilfælde kan ses begge steder?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wifi som pakke

Indlægaf AJenbo » 28. nov 2013, 17:41

Øh normalt betegner Wi-Fi konsepteret omkring trådløst netværk, så udmeldbart svare det til at spørge om din nabo kan bruge din køretur fordi han ikke kan komme til byen.

Hvis det er driveren du vil kopiere så passer den kun til Linux og kun til det netkort som sider i din maskine. Udmeldbart lyder det også mest som om du oplever problemer med netkortet.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Wifi som pakke

Indlægaf Kurt Christensen » 28. nov 2013, 20:39

Puppy-linux har da sådan en indbygget Wifi-ting og man kan da også hente noget i softwarecenteret hvis man kan få forbindelse?
http://apt.ubuntu.com/p/wifi-radar
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wifi som pakke

Indlægaf AJenbo » 28. nov 2013, 21:17

Arh ok det er en wifi-scanner du gerne vil have. Altså et program der analysere wifi. Jeg ved det findes til Android telefoner, men det er vist ikke det du har?

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Wifi som pakke

Indlægaf Kurt Christensen » 28. nov 2013, 21:27

AJenbo skrev:Arh ok det er en wifi-scanner du gerne vil have. Altså et program der analysere wifi. Jeg ved det findes til Android telefoner, men det er vist ikke det du har?


Når nu Ubuntu kan forbinde til min Nokia N9 så vil jeg have den opsætning Ubuntu bruger i et andet Linux-os, det skal bare helt være som en deb-pakke så jeg kan flytte den over i det andet OS.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wifi som pakke

Indlægaf AJenbo » 29. nov 2013, 00:29

Kun debian baseret OS'er bruger deb.

De programmer der køre på din computer er skrevet til x86 prossor, din telefon har en ARM så den kan ikke køre programmer fra din computer, de skal være lavet i en ARM udgave. Det ville svare til at give dig en bog på kinesisk.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Wifi som pakke

Indlægaf Kurt Christensen » 29. nov 2013, 00:37

AJenbo skrev:Kun debian baseret OS'er bruger deb.

De programmer der køre på din computer er skrevet til x86 prossor, din telefon har en ARM så den kan ikke køre programmer fra din computer, de skal være lavet i en ARM udgave. Det ville svare til at give dig en bog på kinesisk.

Jeg skal ikke bruge noget på/til telefonen, den virker jo fint når den forbindes til/med Ubuntu, jeg mangler noget som Ubuntu har så Puppy-linux og andre lignende OS kan forbindes til/med min telefon.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wifi som pakke

Indlægaf AJenbo » 29. nov 2013, 11:36

Ok så du deler den mobile internet forbindelse fra din telefon over et wifi som den opretter?

Her er en guide til hvordan du sætter Wifi op på Puppy Linux:
http://www.wikihow.com/Set-up-a-Wireless-Network-in-Puppy-Linux

Mht til at overføre WiFi stack fra Ubuntu så vil det være alt fra Linux kernen til netværks appletten der skulle overføres og puppy linux ville være mere Ubuntu end Puppy, hvilket nok også vil gå ud over de øvrige dele af Puppy linux, så det er ikke praktisk muligt.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Wifi som pakke

Indlægaf Kurt Christensen » 29. nov 2013, 12:00

AJenbo skrev:Ok så du deler den mobile internet forbindelse fra din telefon over et wifi som den opretter?

Her er en guide til hvordan du sætter Wifi op på Puppy Linux:
http://www.wikihow.com/Set-up-a-Wireless-Network-in-Puppy-Linux

Mht til at overføre WiFi stack fra Ubuntu så vil det være alt fra Linux kernen til netværks appletten der skulle overføres og puppy linux ville være mere Ubuntu end Puppy, hvilket nok også vil gå ud over de øvrige dele af Puppy linux, så det er ikke praktisk muligt.

Det du siger er at Wifi er tilpasset og integreret i de Forskellige OS så det er praktisk umuligt for en uerfaren at bruge andet end det der er installeret?
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Wifi som pakke

Indlægaf AJenbo » 29. nov 2013, 13:27

Ja, der er alt for mange led, og nogle ligger meget dybt, så hvis ikke du ved præcis hvad der er der ikke spiller så er det ikke til at have med at gøre (heller ikke for erfarne), og den bedste løsning ville være at opdatere den specifikke del frem for at overføre den fra et andet system.

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster