Xbmcbuntu usb shares med forskellige mounts efter restart ?

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
kdalby
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2013, 17:27
Geografisk sted: Silkeborg

Xbmcbuntu usb shares med forskellige mounts efter restart ?

Indlægaf kdalby » 8. okt 2013, 17:34

Hej rødder

Jeg har problemer med en ubuntu boks som kører den lille version af ubuntu med xbmc prækonfigureret. Det samme er dog problemet selvom jeg har haft fuld install af ubuntu.

i min etc/samba/smb.conf deler jeg min /media/brugernavn/usb1

der er tilsluttet 3 usb diske og de er derfor delt henholdvis usb1 usb2 og usb3

Det er fint, jeg kan tilgå dem fra min win 7 maskine som jeg opdaterer min film database fra og ligger nye film ind med når jeg har rippet bluray skiver med makemkv.

Problemet for mig er at når jeg slukker eller genstarter min xbmcbuntu 12.02 så starter den op med at have mountet de eksterne drev til /media/usb1 2 og 3

så ændrer jeg min smb.conf til at passe dertil og restarter samba servicen. så virker det igen. NÆSTE gang jeg genstarter ja så er den tilbage igen til /media/brugernavn/usb1 og virker derfor ikke på mit samba share igen. :evil:

Det virker som om at min ubuntu version skal lave det modsatte af hvad der er skrevet i smb.conf

Jeg har læst mig til at fra version 12 skulle de blive mountet til /media/brugernavn/ fremadrettet, men hvorfor ændrer det sig hver gang jeg slukker eller genstarter maskinen ?

kdalby
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2013, 17:27
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Xbmcbuntu usb shares med forskellige mounts efter restar

Indlægaf kdalby » 5. nov 2013, 00:20

Er der virkelige ingen som kan hjælpe mig med dette ?

Jeg kører ubuntu 12.04

Ved kold start starter maskinen op med /media/usb1
Ved næste boot er samba sharet ligepludselig /media/kdalby/usb1 og derfor kan jeg ikke tilgå det...

har nu lavet et share på begge dele, så jeg tilgår bare den som er "ledig" men det virker da lidt tåbeligt ?

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5519
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Xbmcbuntu usb shares med forskellige mounts efter restar

Indlægaf Klaus Rasmussen » 5. nov 2013, 04:40

Hej kdalby og velkommen til forum.

Det er ikke lige mit gebet dette emne, men jeg ved da at filen smb.conf genopbygges i forbindelse med reboot og det er ganske normalt. Fint du selv har fundet en løsning.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

kdalby
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. okt 2013, 17:27
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Xbmcbuntu usb shares med forskellige mounts efter restar

Indlægaf kdalby » 5. nov 2013, 12:22

hvor genopbygges den fra så ?

For det burde vel i virkeligheden så ikke være muligt at lave en smb.conf fil som ikke bliver overskrevet ?

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster