Deling af wifi konto

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Smeden
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. nov 2008, 11:00

Deling af wifi konto

Indlægaf Smeden » 8. aug 2013, 19:31

Hej,

Nu er ferien ovre, og igen i år har jeg haft et mindre "irriterende" problem:

Når man køber wifi adgang på feriesteder/campingpladser er det typisk med "one device pr account" . Det må dog være muligt at få denne ene adgang delt med sine andre enheder?? En android-tlf kan jo f.eks kun bruges til hotspot ved at dele 2G/3G men ikke en wifi forbindelse der er i brug.

Er der nogen der har erfaring eller gode ideer til hvordan dette løses??

/smeden

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf AJenbo » 8. aug 2013, 22:19

For at kunne det skal du have en enhed med 2 net kort, et til at koble på netværket og et til at oprette dit eget netværk. Jeg vil dog tro du så er ude i at omgås reglerne på en ulovlig måde da aftalen netop er at man betaler pr enhed.

Smeden
Indlæg: 114
Tilmeldt: 1. nov 2008, 11:00

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf Smeden » 9. aug 2013, 17:32

AJenbo skrev:For at kunne det skal du have en enhed med 2 net kort, et til at koble på netværket og et til at oprette dit eget netværk. Jeg vil dog tro du så er ude i at omgås reglerne på en ulovlig måde da aftalen netop er at man betaler pr enhed.


Hvis du har noget nyttigt at bidrage med er du velkommen til at besvare mit indlæg.

Desværre virker din aktivitet på forum mere til at komme med flest mulige indlæg på kortest tid. Dette uagtet at dine besvarelser oftest er ubrugelige eller direkte uvidende.

For mit vedkommende vil jeg overveje min aktivitet på forum fremover, da dine besvarelser det sidste års tid desværre har kraftigt forringet kvaliteten af forum. Du er velkommen til at kontakte mig på PB for uddybende, da jeg på ingen måde er interesseret i offentlig muddekast. Jeg ønsker af samme grund denne tråd blokeret for flere indlæg.

/smeden

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf AJenbo » 9. aug 2013, 18:23

Beklager hvis ikke du finder mit indlæg nyttigt, det er kun gjort ud fra et ønske om at hjælpe. Jeg har bestemt ikke noget mål med at skrive så mange indlæg som muligt. Jeg ønsker heller ikke at starte nogen form for mudderkast hverken offentlig eller via PB. Hvis du helt ønsker at undgå mine indlæg kan du under min bruger profil trykke "Ignorer bruger" så mine indlæg ikke bliver vist når du er logget ind.

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf Martin Jørgensen » 9. aug 2013, 18:42

Jeg bliver sq lidt irriteret når du kommer med sådan en udmelding smed.
Jeg synes bestemt Ajenbo kommer med rigtig god hjælp, og er sikker på det ikke handler om hvor mange post han har!

Og generelt er hjælpen herinde meget hjælpsom selv til nybegynder.

Hvis du kigger på http://ubuntuforums.org/ bliver der tit svaret i øst og vest når der bliver spurgt om noget

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf NickyThomassen » 9. aug 2013, 22:28

Smeden skrev:
AJenbo skrev:For at kunne det skal du have en enhed med 2 net kort, et til at koble på netværket og et til at oprette dit eget netværk. Jeg vil dog tro du så er ude i at omgås reglerne på en ulovlig måde da aftalen netop er at man betaler pr enhed.


Hvis du har noget nyttigt at bidrage med er du velkommen til at besvare mit indlæg.

AJenbo skrev:For at kunne det skal du have en enhed med 2 net kort, et til at koble på netværket og et til at oprette dit eget netværk.

Hvordan er det ikke et svar? Det fylder én sætning, og dækker lige præcis det du bad om.

Smeden skrev:Desværre virker din aktivitet på forum mere til at komme med flest mulige indlæg på kortest tid. Dette uagtet at dine besvarelser oftest er ubrugelige eller direkte uvidende.

AJenbo er måske forummets mest vidende medlem, så din kommentar passer ganske enkelt ikke. Som sagt, han svarede på dit spørgsmål, så hvordan er det ubrugeligt?

Smeden skrev:For mit vedkommende vil jeg overveje min aktivitet på forum fremover, da dine besvarelser det sidste års tid desværre har kraftigt forringet kvaliteten af forum. Du er velkommen til at kontakte mig på PB for uddybende, da jeg på ingen måde er interesseret i offentlig muddekast. Jeg ønsker af samme grund denne tråd blokeret for flere indlæg.

/smeden

Denne her tråd bliver ikke låst bare fordi du beder om det.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf Christian.Arvai » 9. aug 2013, 22:45

Hvis du har noget nyttigt at bidrage med er du velkommen til at besvare mit indlæg.

Desværre virker din aktivitet på forum mere til at komme med flest mulige indlæg på kortest tid. Dette uagtet at dine besvarelser oftest er ubrugelige eller direkte uvidende.

Nu er jeg den der er "nr 2" vedr. antal indlæg. Jeg er stolt over det antal, som jeg har nået
af indlæg, og håber at folk har haft gavn af dem. MEN .... Jeg er overhovedet ikke enig i din kritik - Jeg er glad for at Anders er med i forum, og jeg acceptere fuldt ud hans kompetencer. Han er en af dem, som jeg tit spørger om hjælp, hvis at det kniber med at løse et spørgsmål, så jeg er helt ærligt ikke enig i din kritik! Jeg kunne fyrer en masse mere af, men jeg stopper nu, for at vi stadigt holder en pæn tone i tråden!
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf Christian.Arvai » 9. aug 2013, 22:53

BTW er trådens formuleringer ikke i nærheden af, hvad de skal være for at redaktørteamet kan lukke den! Hvis at vi gjorte det nu, ville folk med rette kunne sige at vi censurere indlæg på baggrund af personlige holdninger. Teamet lukker kun tråde, hvis at de overtræder lovgivningen i Danmark, eller Coc, hvilket denne tråd ikke gør på nuværende tidspunkt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf Kurt Christensen » 10. aug 2013, 12:18

christian.arvai skrev:BTW er trådens formuleringer ikke i nærheden af, hvad de skal være for at redaktørteamet kan lukke den! Hvis at vi gjorte det nu, ville folk med rette kunne sige at vi censurere indlæg på baggrund af personlige holdninger. Teamet lukker kun tråde, hvis at de overtræder lovgivningen i Danmark, eller Coc, hvilket denne tråd ikke gør på nuværende tidspunkt.



Desværre virker din aktivitet på forum mere til at komme med flest mulige indlæg på kortest tid. Dette uagtet at dine besvarelser oftest er ubrugelige eller direkte uvidende.

Det må det dog være uendlig tæt på at være med sådan en påstand der intet har med spørgerens problem at gøre, men kun med utilfredshed over en andens forsøg på hjælpsomhed?
Når lejligheden byder sig.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf thj01 » 11. aug 2013, 09:36

@Smeden

Jeg synes du skal lægge 400 kr + moms/time i konsulentgebyr til ajenbo, så er jeg sikker på at du vil få nøjagtigt den behandling du bestiller, men så længe du beder om hjælp her på dette forum, så synes jeg at du skal starte med at opføre dig ordentligt.

Du er ihvertfald lige kommet på min liste over personer jeg ikke gider spilde min tid på.

PS jeg vil da opfordre dig til at opsøge et andet fora end dette, da kvaliteten her ikke behager dig.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf buddig » 13. aug 2013, 22:22

Smeden skrev:Hej,

Nu er ferien ovre, og igen i år har jeg haft et mindre "irriterende" problem:

Når man køber wifi adgang på feriesteder/campingpladser er det typisk med "one device pr account" . Det må dog være muligt at få denne ene adgang delt med sine andre enheder?? En android-tlf kan jo f.eks kun bruges til hotspot ved at dele 2G/3G men ikke en wifi forbindelse der er i brug.

Er der nogen der har erfaring eller gode ideer til hvordan dette løses??

/smeden
Det er ikke et direkte svar på spørgsmålet, men da jeg har haft samme "problem" kommer jeg med et alternativt forslag.
Jeg har oplevet mange gange at "one device pr account" forbindelser udover at være dyre, også er meget dårlige.
Den måde jeg har løst det på, er at have et dataabonnement på min Smartphone og lave WiFi hotspot med den.

I Udlandet er Mobildata meget dyrt, så der bruger jeg de gratis forbindelser, der er i receptionsområdet på hotellerne.
// Henning

Kvik
Indlæg: 320
Tilmeldt: 16. jan 2008, 17:54
IRC nickname: kvik
Geografisk sted: Söderhamn, Sverige

Re: Deling af wifi konto

Indlægaf Kvik » 18. okt 2013, 21:21

Hvis han har en USB wifi donkel, så har han vel 2 netkort :)
Med Venlig hilsen
Kvik

Blog: http://kviksworld.wordpress.com
----------------------------------------------------------------
Acer Aspire 5741G Ubuntu 12.04
----------------------------------------------------------------
Lubuntu 12.04
Pentium 4 3GHz
1GB ram
GeForce 6600GTS (tror jeg)
80 GB HD

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster