Mobilt Hotspot

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Terje
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. maj 2010, 13:32
IRC nickname: Terje
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Mobilt Hotspot

Indlægaf Terje » 20. sep 2012, 15:51

Hej,

jeg kører 12.04 og har et problem med at få mobilt hotspot til at fungere.

Har søgt dage på Nettet og ikke fundet en løsning så håber en af Jer genier kan hjælpe mig.

Vil forsøge at få min Samsung S3 til at fungere som modem, hvilket driller.

Har forsøgt at køre det over Kies (også under Orcle VM) med den genkender hverken kablet/Bluetooth forbindelsen.

Jeg har via 12.04 Bluetooth forbindelse, men jeg kan ikke gennemse mine filer.

Samtidig kan jeg dog overføre filer fra min SGS3 til min PC men ikke omvendt.

Formodentlig skal I have en del mere oplysninger, men medsender hvad jeg har kunnet finde ud af.

Som jeg ser det, ligger problemet i min 12.04 og ikke i telefonen.


terje@terje:~$ lsusb
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 004: ID 058f:6366 Alcor Micro Corp. Multi Flash Reader
Bus 003 Device 002: ID 046d:c016 Logitech, Inc. Optical Wheel Mouse
Bus 003 Device 003: ID 0a5c:4500 Broadcom Corp. BCM2046B1 USB 2.0 Hub (part of BCM2046 Bluetooth)
Bus 003 Device 004: ID 0a5c:4502 Broadcom Corp. Keyboard (Boot Interface Subclass)
Bus 003 Device 005: ID 0a5c:4503 Broadcom Corp. Mouse (Boot Interface Subclass)
Bus 003 Device 006: ID 050d:016a Belkin Components Bluetooth Mini Dongle

terje@terje:~$ dig ubuntudanmark.dk | grep SERVER
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
terje@terje:~$



Mvh
Terje

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5522
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Klaus Rasmussen » 20. sep 2012, 21:00

Kan du se hotspot under håndter forbindelser?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Terje
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. maj 2010, 13:32
IRC nickname: Terje
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Terje » 20. sep 2012, 21:06

Hej,

nu ved jeg ikke helt hvad du mener, men jeg kan se telefonen, - men ikke direkte noget der hedder hotspot.

Kan jo også sende filer fra telefonen til PC'en, men ikke omvendt eller for den sags skyld bladre i filerne.

Ideen er også mindst at jeg skal kunne benytte telefonen som modem så jeg er fri for at have to abonnementer mht Internet.

Har derimod to symboler med bluetooth i proceslinien - et dansk og et engelsk.

Mvh
Terje

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Kurt Christensen » 20. sep 2012, 22:23

jeg forstår ikke rigtig dit skriv, har du hentet en hotspot-app til din mobil eller vil du bruge mobilen som modem?
Når lejligheden byder sig.

Terje
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. maj 2010, 13:32
IRC nickname: Terje
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Terje » 20. sep 2012, 22:48

Min intention er at benytte mobilen som PC'en internetadgang.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Kurt Christensen » 20. sep 2012, 23:52

har du hentet en app eller er der en på mobilen så du kan bruge den som WIFI(hot spot)forbindelse?
Når lejligheden byder sig.

Terje
Indlæg: 37
Tilmeldt: 23. maj 2010, 13:32
IRC nickname: Terje
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Terje » 20. sep 2012, 23:55

Alt ligger i bund og grund som standard på telefonen, og har også forsøgt at hente en anden - - - men uden resultat.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Kurt Christensen » 20. sep 2012, 23:59

jeg bruger en nokia n9 og under netsymbolet findes den let sammen med mine naboers wifi-net :|
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Toddvarg » 21. sep 2012, 12:38

Måske kan du finde en løsning her http://www.askmefast.com/Samsung_Galaxy_S3_as_Modem_for_Laptop-qna3203405.html
eller evt denne link http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1735470 hvor de foreslår at bruge app'et Pdanet
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf Toddvarg » 21. sep 2012, 12:44

Jeg bruger Nokia N8 som modem og under forbindelser, er jeg nød til at aktivere mobilen om den skal bruges som dataoverførsel eller Nokia Ovi Suite (for at gå på nettet), før jeg plugger ind kabelen. På min gør den ikke det automatisk, så måske er det noget lignende, bare en tanke
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf lath » 22. sep 2012, 14:34

Terje skrev:Hej,

jeg kører 12.04 og har et problem med at få mobilt hotspot til at fungere.

Har søgt dage på Nettet og ikke fundet en løsning så håber en af Jer genier kan hjælpe mig.

Vil forsøge at få min Samsung S3 til at fungere som modem, hvilket driller.

Har forsøgt at køre det over Kies (også under Orcle VM) med den genkender hverken kablet/Bluetooth forbindelsen.

Jeg har via 12.04 Bluetooth forbindelse, men jeg kan ikke gennemse mine filer.

Samtidig kan jeg dog overføre filer fra min SGS3 til min PC men ikke omvendt.

Formodentlig skal I have en del mere oplysninger, men medsender hvad jeg har kunnet finde ud af.

Som jeg ser det, ligger problemet i min 12.04 og ikke i telefonen.

Hej Terje
- og har en god grund til at tro at du tager fejl i det sidste du skriver.

Du skal sikkert opdatere din telefons firmware.
Årsagen til at jeg skriver det er at jeg har en Samsung S2, hvor lige netop Kies Air (den funktionalitet) du vil bruge er blevet opdateret.
Jeg har selv før opdateringen forsøgt at bruge Kies Air, men det virkede ikke.

Der er en meget god chance for at der er den samme Kies Air software i din telefon som der var i min telefon før den blev opdateret. Årsagen er at sådan en App som Kies Air med Tjernobyl-bits([1][2]=den har ret til alt uden nogen forbehold) er en software komponent som Samsung sikkert har genbrugt i den næste version (S3'eren) af deres Android enheder.

Det kan du gøre med OTA metoden, hvor OTA betyder Over The Air, der betyder at telefonen kan opdatere sig selv ved udelukkende at downloade firmware via 3G.
Bemærk at du må ikke pille ved telefonen, eller fjerne batteriet imens den laver en firmware opdatering - dens batteri bør være helt/meget opladet, når du gør det, bare for en sikkerheds skyld.
Fjerner du batteriet, eller går den død for strøm midt i en firmwareopdatering så bricker du den (=gør den til en meget dyr mursten=du kan ikke starte den op igen - nogensinde! Den vil vise en sort skærm og den kan ingenting, og eneste løsning til det problem er at få den på værksted, hvor de kan indlæse firmwaren direkte i dens flash hukommelse uden om Android styresystemet via et specielt stykke hardware fra Samsung. en sådan værksteds-proces vil ødelægge alt hvad der er data på den, men man får trods alt så en mobil der virker igen.)


Hvordan du kommer i gang med at lave en Softwareopdatering

Bemærk at jeg har Android 4.0.3 på min mobil, så det jeg skriver er i forhold til den version af Android.

Du skal ind i Indstillinger > Om Enheden (helt nede i bunden) > Softwareopdatering (øverst), og vælge Opdater (øverst).

På et tidspunkt ser du en en login menu i stedet for noget af det jeg skrier, og det er fordi du skal registre dig ved Samsung før du kan bruge softwareopdatering i mobilen. Du kan registrere dig fra telefonen.
Når du nu er inde i Softwareopdatering så sæt flueben ud for Autoopdatering, så den selv finder ud af om Samsung har lavet ny firmware til din mobil. Bemærk at opdatering til en nyere version af Android rydder dine skærme for hurtig-links til apps, og du skal så lige selv tilføje apps til skærmene igen. Selve Apps'ene vil blive geninstalleret helt automatisk (uden at de bliver downloadet), og alle data fra hver eneste app røres ikke/er ikke påvirket.

/Lars

Links:

Tjernobyl bits:
[1]: http://www.version2.dk/blog/htc-er-nogle-klaphatte-44345
[2]: http://www.version2.dk/blog/trusted-computing-31318
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf pollute » 22. sep 2012, 21:19

Jeg har selv brugt min telefon som wifi hotspot, men med min Galaxy tab 10.1. Jeg gik ind under mere under trådløst netværk. Her er der en option der hedder Tethering og bærbart hotspot. har kan du slå bærbart hotspot til. Min telefon viser sig så under wifi forbindelser på min tab.

Det skal siges at jeg har en rooted Galaxy nexus, med android 4.1.1. Jeg har dog gjort det samme da jeg havde ICS. Jeg brugte dog min telefons 3G forbindelse, og kørewr altid uden firmware.
Min computer er en Acer Predator G3610

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf lath » 23. sep 2012, 04:49

pollute skrev:..., og kører altid uden firmware.

Nej , det er helt forkert.

Firmware er software som er permanent indlejret i noget hardware.
Dansk wikipedia om firmware: http://da.wikipedia.org/wiki/Firmware
Engelsk wikipedia om firmware: http://en.wikipedia.org/wiki/Firmware

For en mobiltelefon er det sådan at den slet ikke virker ikke uden den korrekte firmware, og i dit tilfælde er firmwaren Android 4.1.1, der er tilpasset den hardware din Galaxy Nexus har.

Havde du rooted din Galaxy Nexus med noget firmware der slet ikke passer til den, så havde du brick'et din Galaxy Nexus.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Mobilt Hotspot

Indlægaf pollute » 23. sep 2012, 09:17

lath skrev:
pollute skrev:..., og kører altid uden firmware.

Nej , det er helt forkert.

Firmware er software som er permanent indlejret i noget hardware.
Dansk wikipedia om firmware: http://da.wikipedia.org/wiki/Firmware
Engelsk wikipedia om firmware: http://en.wikipedia.org/wiki/Firmware

For en mobiltelefon er det sådan at den slet ikke virker ikke uden den korrekte firmware, og i dit tilfælde er firmwaren Android 4.1.1, der er tilpasset den hardware din Galaxy Nexus har.

Havde du rooted din Galaxy Nexus med noget firmware der slet ikke passer til den, så havde du brick'et din Galaxy Nexus.

/Lars


Jeg mener med modificeret firmware, og uden låst bootloader. Har nok været for meget på XDA, og for meget i den lingo. Men det var også Wifi hotspot, mit indlæg skulle have omhandlet.
Skulle han ikke kunne gå på wifi hotspot uden Kies Air. Programmet har jo et meget dårligt rygte (i de fora jeg bruger), og jeg har selv haft utallige problemer med det. Jeg brugte jo Wifi hotspot uden nogen anden app, men bare gennem Android, og det har jeg også gjort på ICS. Min erfaring er at det er meget mere stabilt.

Kan du præcisere hvilken forbindelse telefonen skal fungere som modem for. Er det telefonens eget 3G netværk eller er det en opkobling til Wifi. Eller er din telefon koblet op til en computer og får forbindelsen den vej. Og skal så fungere som modem for andre enheder.
Min computer er en Acer Predator G3610

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster