trådløst internet og ip adresse

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
78jan
Indlæg: 19
Tilmeldt: 6. jan 2009, 19:24
IRC nickname: 78jan

trådløst internet og ip adresse

Indlægaf 78jan » 26. jul 2012, 22:11

Jeg har trådløst internet som virker fint på ubuntu, men den sidste uge er min ip-adresse blevet "bannet" fra flere forums

Dette kan skyldes flere ting.

1. Din IP-adresse er hos en udbyder, der er kendt for at stille open-proxy servere til rådighed. Disse kan benyttes til at misbruge chatten og er derfor udelukket.

2. Mange udenlandske internet udbydere er udelukket, da hovedparten af dem, ikke forsøger at stoppe misbrug på chatten.

3. Dette sker, hvis en eller anden fra din PC - eller fra det netværk der benytter den pågældende ip-adresse - gentagne gange, ikke har overholdt reglerne for chatten

Jeg bruger oister, og der er ingen problemer hvis jeg flytter internet usb over på min bærbare hvor styresystem er windows ??

Det ser ud som om jeg får en anden ip, hver gang jeg genstarter.. de første "79.138" er samme men resten er ændret. Hvordan kommer jeg videre herfra. Hjælper det at ændre ip-adresse.. ?? det kan jo ikke være oister det er galt med når det virker fint fra min bærbare ?

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster