anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 20:05

hej nu er jeg ved at havde nogen lune sty på mit Ubuntu men ville jo gerne lære mere, så ville høre om der er nolge der kan anbfeale en god bog gøre ikke noget den er på englesk har kigget lidt på amazon men ved jo ikke helt hvad der er skit og kanel den må gerne være lidt forsteligt og gerne med ilostasionerner. ja ved det godt . men er ikke så super til det i taminalen enu men vil gerne blive bedre og ved godt der er nolge fine guider på nette men var for at havde noget suplerene vil i ikke skrive hvad få en i syns og gerne komme med begrunelse og så måske et dumt spøsmål nu når Linux udgaverne er byget over samme kerne ikke vis jeg ikke hukser forkret er det så de samme komandure i terminalen i alle Linux udgaverne eller...

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf Wikzo » 7. aug 2007, 20:22

Læs lidt om emnet her.

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic ... ht=b%F8ger

Selv købte jeg Ubuntu Linux for Non-geeks: A Pain-free, Project-based Get-things-done Guidebook, Book/CD Package (Paperback) på Amazon.co.uk. Den er rigtig god til nybegyndere med gode forklaringer og billeder. Kan varmt anbefales!

Ps. ifølge Pihl (kig i fornævnte emne) er der kommet en 2'er. Den har jeg ikke læst, men 1'eren er i hvert fald rigtig god og kan stadig bruges til den nyeste version af Ubuntu :)
Billede

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 20:36

ok tro jeg vil overvjet den så men kan du forkalre lidt hvad der stå i den nu tænker jeg mere på bruge af terminalen og det. for synes selv det andet er rimlig godt dækte af sådan en god side som den her :D er mere sådan noget ternminal nørderi :oops: jeg godt vil havde god tid til at læse på en nogenlune mænskli nivå :wink:

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf Pihl » 7. aug 2007, 20:38

Ja, jeg fik selv købt 2'eren, og den kan virkelig anbefales til nybegyndere.

Nu har jeg selv brugt Ubuntu i et par år, så det var da sparsomt, hvor meget nyt der var i det for mig. Men selv for en garvet Ubuntu-rotte, så er der da et par fif, som er meget sjove og nyttige at kende til.

Men hvis du gerne vil lære kommandoer og terminal-brug, er det ikke Ubuntu Linux For Non-Geeks, du skal have fat på, selvom der er et afsnit om termnalenkommandoer i den.

En anden rigtig god ting ved den er dens opdeling i kapitler. Er der noget man ikke gider at læse om, fx terminal-kommandoer, kan man fint springe dte kapitel over ud at gå glip af noget.
Omvendt kan man hurtigt slå op i et bestemt kapitel, fx Customizing Your Desktop, hvis der er noget man vil have genopfrisket.

Alt i alt kan jeg anbefale Ubuntu For Non-Geeks, ligesom Wikzo,, hvis du virkelig vil lære de mange ting i Ubuntu.

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 20:45

jamen så må jeg jo få købt sådan en kan se den er bilig hos amazon men kan se på bogpriser at den er dyre det da de skiver + told og post dk + 80 kr selv om jeg ikke lige kan se hvorfor posk dk skla havde + 80 :? og sender amazon ikke fra england så er der vil ikke told på eller....

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf Wikzo » 7. aug 2007, 20:49

Amazon.co.uk sender vist fra England, ja. Når du lægger varen i kurven og trykker "Fuldfør køb", står der noget med et ekstrabeløb, der lægges til. Det er ikke særlig meget, og tallet viser, hvor meget du i alt kommer til at skulle betale :)
Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf Pihl » 7. aug 2007, 21:03

Hvis du køber den hos e-lounge (link), kan du få den lidt billigere (50 kr), end du kan hos Amazon.

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

anbefaling af Linux (ubumtu ) bog

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 21:05

Pihl skrev:Hvis du køber den hos e-lounge (link), kan du få den lidt billigere (50 kr), end du kan hos Amazon.

yes fant jeg ud af den kom op i 27£ :oops: men tak for det Pihl :D

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster