Trake vindure fra side til side ?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf tola5 » 6. aug 2007, 11:52

Hej ved ikke lige hvordan jeg kan formelere det bedre men jeg har sat den til at viste en lang rake af sider i stedet for en firkant Beryl. men ville høre om man kan trake sine arb. vindure fra side til side ligsom jeg har set i en Video demostrasion alser at havde det fule overblike og så bare kunne flyte dem der fra og så vælge hvad få et af skriveborene man vil gå til og arb. videre vis i fårstå :D

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf Wrapper » 6. aug 2007, 12:01

Man skal have Beryl e.l. installeret for at kunne trække dem. Men hvis du højreklikker på vinduet i vindueslisten så kan du vælge "move to another workspace" (flyt til et andet arbejdsområde) og så vælge hvilket et af dem det skal være...
Billede

Billede

Cave
Indlæg: 82
Tilmeldt: 21. feb 2007, 21:08
IRC nickname: Cave`
Geografisk sted: Århus

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf Cave » 6. aug 2007, 12:25

Det er givetvis expo plugin (se video), du henviser til, og som er i compiz-fusion

(How-to-Install-Compiz-Fusion-on-Ubuntu)

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf tola5 » 6. aug 2007, 15:42

Cave skrev:Det er givetvis expo plugin (se video), du henviser til, og som er i compiz-fusion

(How-to-Install-Compiz-Fusion-on-Ubuntu)


ok tak har prøvet at kige lidt på det man kan ikke helt få det til at virke , hvad er forkslen enlig på compiz-fusion og Beryl ?

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf eitreach » 6. aug 2007, 16:34

Hmm.. Vidste ikke at compiz-fusion var klar endnu. Er det stabilt og funktionelt og alt muligt?

Cave
Indlæg: 82
Tilmeldt: 21. feb 2007, 21:08
IRC nickname: Cave`
Geografisk sted: Århus

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf Cave » 6. aug 2007, 16:45

hvad er forkslen enlig på compiz-fusion og Beryl ?

compiz-fusion er en fusion af beryl og compiz, hvilket betyder, at udviklingen af beryl er stoppet (compiz-fusion er bygget på compiz og dets core plugins). De indholdsmæssige forskelle (og de forbedringer, der med compiz-fusion er kommet) ses ved at søge efter henholdsvis beryl og compiz-fusion på youtube.

har prøvet at kige lidt på det man kan ikke helt få det til at virke

Måske denne guide kan hjælpe dig.

Er det stabilt og funktionelt og alt muligt?

compiz-fusion er stadig i alpha, så vidt jeg ved, men til trods herfor, så kører det ganske fint - der er naturligvis stadig mangler og bugs. Da jeg havde det installeret, kørte det ganske stabilt.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf Pihl » 6. aug 2007, 16:57

Ja, og for at uddybe det som Cave skriver, så startede det du kender som Beryl med et projekt ved navn Compiz. På et tidspunkt besluttede nogen sig for at lave en gren af Compiz, fordi de ikke var helt tilfredse med den måde, som Compiz blev udviklet på.

Her noget tid efter (1 år? halvandet?) har de to projekt, Beryl og Compiz, så besluttes sig for at slå kræfterne sammen og arbejde på ét projekt i stedet for to. Det fælles projekt kalder de Compiz-Fuzion.

De to projekter har hver sine styrker og svagheder, og kombineret er det et fantastisk godt og stærkt projekt. Den næste version af Ubuntu, Gutsy Gibbon, som udgives til oktober, vil forsøge at have Compiz Fuzion aktiveret som standard.
Det har dog også været målsætningen for både Edgy og Feisty at have Beryl aktiveret som standard, så nu får vi at se, om det lykkes denne gang :P

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf eitreach » 6. aug 2007, 16:59

Det er jo for alvor den slags som ændrer synet på Linux fra terminal-nørderi, til Vista-konkurrencedygtighed.. Jeg synes nu det er nemt nok at få til at virke i Feisty, så mon ikke det kommer næste gang..

*håber*

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf eitreach » 6. aug 2007, 20:45

Så fik jeg lige fulgt den skrevne HowTo, og umiddelbart fungerer det jo ganske fint.. Det vil dog være lækkert hvis det med tiden blev lidt mere brugervenligt at ændre indstillinger for - lige nu virker det meget programmør-orienteret, hvilket jo også er fint nok når vi kun snakker alpha.

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf tola5 » 6. aug 2007, 21:01

eitreach skrev:Så fik jeg lige fulgt den skrevne HowTo, og umiddelbart fungerer det jo ganske fint.. Det vil dog være lækkert hvis det med tiden blev lidt mere brugervenligt at ændre indstillinger for - lige nu virker det meget programmør-orienteret, hvilket jo også er fint nok når vi kun snakker alpha.

ok virker det ellers godt nok ?

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf eitreach » 6. aug 2007, 21:06

Det virker faktisk rigtig godt. Som skrevet er det dog på nuværende tidspunkt lidt bøvlet (for mit vedkommende) at finde ud af de forskellige plugins, men det skal nok komme, er jeg sikker på.

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 13:32

nu har jeg også fåget lagt det ind men jeg kan ikke lige finder det hvor jeg får den til at zome ud så jeg kan se alle vendurene er der nolge der kan forklare mig hvor det er har rudet lidt kan godt være jeg bare skal rude lidt mere men vis der var en der lige viste det :oops: men ellers må jeg sige det fedt håber det blivre interegeret i den næste udgave af ubuntu :P

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf eitreach » 7. aug 2007, 13:41

Det slår du til under 'skalér". Så flytter du musen op i højre hjørne, og vupti.

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 13:51

jo det er det der hvorman kan se sine åbne programer men jeg mente der hvor du kan se alle skriveborene på en langvæg eller rake og så flyte dem der fra vis du fårstå :wink:

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

Trake vindure fra side til side ?

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 16:09

så fant jeg ud af det :D

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster