installation af temaer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

installation af temaer

Indlægaf Rulfe » 4. aug 2007, 15:46

Jeg har været inde og hente nogle spændende temaer på http://www.gnome-look.org/, som alle kommer i formatet tar.gz. Problemet er bare at jeg ikke kan installere dem. Jeg får hele tiden fejlmelding med at filformatet er ugyldigt. Hvad kan jeg gøre?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

installation af temaer

Indlægaf Pihl » 4. aug 2007, 16:28

Hej Rulfe

Hvis du trækker tar-filen over i tema-vinduet, så får du den meddelelse?

En anden metode er også at installere Art Manager (findes i Synaptic). Den henter previews på en masse temaer, ikoner, wallpapers osv som man browse igennem. Når man har fundet det man kan lide, så trykker man bare på Installér, og så installeres temaet automatisk.

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

installation af temaer

Indlægaf Rulfe » 5. aug 2007, 14:09

Hej Pihl

Det virker umiddelbart fint med Art Manager, men jeg synes nu stadig at det er et ganske begrænset udvalg og samtidig er der nogle af tingene den ikke rigtig vil installere.
Er der andre muligheder for at få installeret temaer?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

installation af temaer

Indlægaf Pihl » 5. aug 2007, 14:47

Altså, du installerer jo et tema, ved bare at gå i System>Indstillinger>Tema og trækker tar-filen over i vinduet.

Hvis du får en fejl, når du prøver på det, så skyldes måske, at der indeni tar-filen er flere tar-filer, som fx er ikon-sæt, panel-tema med mere. Så pak den første tar-fil ud, og prøv at trække temaet indeni den over igen.

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

installation af temaer

Indlægaf Rulfe » 5. aug 2007, 14:59

jeg har nu forsøgt mig med at pakke tar-filen ud og jeg har forsøgt at trække samtlige filer ind....en af gangen, og hver gang får jeg fejlen med at det er et ugyldigt filformat. Kan det være pga. min 64-processor?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

installation af temaer

Indlægaf Pihl » 5. aug 2007, 15:20

Nej, det burde ikke betyde noget - tror jeg :) Har du evt et link på den tar-fil, som du har hentet ned?

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

installation af temaer

Indlægaf Rulfe » 5. aug 2007, 15:58

mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

installation af temaer

Indlægaf eitreach » 5. aug 2007, 16:23

Art Manager er forbundet direkte til Gnome-Look, så vidt jeg forstår - det er det jeg bruger, når jeg skal installere temaer.

Tilføj/Fjern -> Art Manager

Så kan man ellers hente temaer/baggrunde/ikoner og andet godt ned fra et almindeligt GUI - hvor man så kan vælge at downloade filen seperat, eller lade systemet installere det automatisk, efter det er downloadet.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

installation af temaer

Indlægaf Pihl » 5. aug 2007, 16:52

Rulfe skrev:Det kunne eks. være denne: http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=29255


Ah, men dét er nemlig heller ikke et tema til dine vinduer, paneler osv. Det er et GDM tema, du har downloadet... GDM er det grafiske login program, og du ser det fx der hvor du logger ind med din bruger.
GDM'en ændrer du i System>Administration>Login Window

Hvis du skal ændre tema, som du gør under System>Indstillinger>Tema, så skal du downloade dine temaer fra den kategori, som på gnome-look.org hedder Metacity.
Det siger selvfølgelig heller ikke sig selv - og der kunne gnome-look måske godt være lidt mere tydelig overfor nye brugere.

I øvrigt så skulle de forskellige muligheder for at tilpasse sine vinduer, ikoner, Splash, GDM osv, blive lagt sammen til ét vindue i Gutsy Gibbon til oktober. Jeg har smigkigget lidt på den, og netop tilpasningen af desktoppen bliver gjort noget lettere og overskuelig.

@eitreach
Art Manager henter sin data ned fra art.gnome.org og ikke gnome-look.org. Så finder man ikke det man kan lide i Art Manager, så er der altså et yderligere udvalg at vælge fra hos gnome-look.org, som dog skal installeres manuelt.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

installation af temaer

Indlægaf eitreach » 5. aug 2007, 17:28

Ahh.. Altid rart at blive klogere. :D Tak for rettelsen!

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

installation af temaer

Indlægaf Rulfe » 5. aug 2007, 17:40

jamen det ser jo ud til at jeg har haft nogle små misforståelser. Jeg går straks i gang med af afprøve det. Tak for hjælpen :-)
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

installation af temaer

Indlægaf tbresson » 7. aug 2007, 13:13

Jeg lavede samme drøner første gang jeg prøvede.

Det fortæller jo kun at sitet er dårlig til at informere om hvad der er hvad, og hvad forskellen er :P

tola5
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. aug 2007, 21:45

installation af temaer

Indlægaf tola5 » 7. aug 2007, 18:27

hej låner lige den her så jeg ikke oprater en ny ,
er fordi jeg havde et super fedt tema med Beryl men nu har jeg jo lagt compiz-fusion ind så vidt jeg har fåstået er det en samen smeltning af Beryl og compiz men kan jeg godt bruge et Beryl tema der i eller skal jeg hente Beryl så ? og vis ja vil de ikke lave en konflikt med henande så... håber nolge kan hjælpe :D

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster