engelsk til dansk

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

engelsk til dansk

Indlægaf ellper » 30. jul 2007, 15:18

Selvom jeg har valgt DANSK under installationen (jeg har forsøgt flere gange) taler UBUNTU og alle programmer ENGELSK. Er der noget at gøre ved det nu, eller skal det hele installeres forfra? Jeg har endelig fået min streamer til at fungere, og jeg vil derfor nødigt begynde forfra.
mvh ELLPER

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

engelsk til dansk

Indlægaf Balder » 30. jul 2007, 16:07

Du mangler sikkert nogle danske sprogpakker.

Gå til: System > Administration > Sprogunderstøttelse (log ind) > find Danish på listen og sæt flueben...

Så skulle den være der. På et eller andet tidspunkt under ovennævnte forløb downloades og installeres sprogpakkerne.

Kan ikke huske om computeren skal genstartes for at få dansk over hele linien. Hvis det er tilfældet er det sikkert nok med: Ctrl+Alt+backspace.
Mvh. - Balder

ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

engelsk til dansk

Indlægaf ellper » 30. jul 2007, 16:45

Jeg forsøgte med dit forslag. Da maskinen i forvejen talte engelsk var det SYSTEM - ADMINISTRATION - LANGUAGE SUPPORT. Jeg fik meddelelse om at LANGUAGE SUPPORT ikke var installeret og valgte derfor en installation, efter at have indtastet kodeord. Herefter hentede jeg sprogpakkerne, som automatisk blev installeret. Jeg valgte herefter "Danish" og trykkede OK. Det virkede ikke som om der skete noget, og jeg prøvede herefter med CTRL - ALT - Backspace uden succes. Et forsøg på genstart gav heller ikke noget resultat. I LANGUAGE SUPPORT kan jeg se, at "Danish" er valgt som default, men alle programmer incl. Ubuntu og OpenOffice taler stadig engelsk. Hvad kan der være galt?
mvh ELLPER

ellper
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jul 2007, 20:09

engelsk til dansk

Indlægaf ellper » 30. jul 2007, 16:55

Hej Balder

Undskyld mit forrige indlæg. Din anvisning var fuldstændig korrekt, og det var tilstrækkeligt med CTRL - ALT - Backspace. Det gør af og til underværker med et flueben på det korrekte sted. Det havde jeg glemt. Jeg kan kun undskylde mig med, at jeg er begynder udi UBUNTU. Tak for hjælpen.
mvh ELLPER

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: engelsk til dansk

Indlægaf eitreach » 30. jul 2007, 18:58

ellper skrev:Hej Balder

Undskyld mit forrige indlæg. Din anvisning var fuldstændig korrekt, og det var tilstrækkeligt med CTRL - ALT - Backspace. Det gør af og til underværker med et flueben på det korrekte sted. Det havde jeg glemt. Jeg kan kun undskylde mig med, at jeg er begynder udi UBUNTU. Tak for hjælpen.


Du kan trøste dig med at Ubuntu er mere gennemtestet end mange andre operativsystemer som her skal forblive unævnte - det gør at man meget nemt kan få anvisning i hvordan forskellige ting fungerer, uden at det sker med vilkårlige resultater. :]

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster