dr tv

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
a_o
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. jul 2007, 16:00
Geografisk sted: ribe

dr tv

Indlægaf a_o » 26. jul 2007, 08:42

Jeg kan ikke få drtv t til at virke.
Åbner drtv men efter 5 sekunder af klippet, lukker vlc ned.
Nogen er har ideer til hvad det er jeg mangler.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: dr tv

Indlægaf Jimmyfj » 26. jul 2007, 12:37

Det er en meget slet skjult hemmelighed, at DR, trods deres forpligtelser om Public Service ikke er kendt for at være service minded. Der har været en debat om hvorvidt DR overhovedet lever op til deres forpligtelser på Public Service området, specielt overfor Open Source folket/Linux brugerne.

Der har været meget debat omkring det plugin DR forventer du henter og installerer på din Linux box. Firefox har et plugin: MediaplayerConnectivityPlugin, som DR mener det er nok at henvise til, så brugere af Firefox kan se DR-Tv over nettet. Problemet er bare, som du selv skriver, at det er et plugin. Jeg har haft det installeret på min Ubuntu 7.04, men lige meget hvad jeg gør virker afspilningen ikke i Firefox. Min Mediaplayer kan slet ikke starte afspilningen.

Jeg er ikke software-pirat. Jeg er hacker og bruger af verdens bedste Operativ System: Ubuntu GNU/Linux. Hvorfor skal jeg så tvinges af en offentlig Public Service kanal som DR til at gøre mig selv til pirat ved at installere et MS-plugin i min browser? Dilemmaet er: Jeg er GNU/Linux bruger. Jeg kører ikke med Mafiasoft-programmel på min Ubuntu boks, så jeg kan ikke se DR-Tv over nettet. Alligevel forlanger DR at jeg skal betale licens til dem :shock:

Det sjove er så, at TV2 virker med flashplayer installeret :?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster