Problemer og spørgsmål:

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
nicolaidenmark
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. jul 2007, 13:59

Problemer og spørgsmål:

Indlægaf nicolaidenmark » 25. jul 2007, 14:13

Hej,

Jeg kan ikke få min mic til at virke i Ubuntu 7.4. Jeg bruger Skype hver dag, og derfor er det meget essensielt, at jeg får den til at virke.

Derudover, auto mounter min externe USB Hard disk ikke, hvilket er skide irriterende, men hvis jeg kobler den fra og sætter den til igen, så dukker den fint op i linux på mit skrivebord.

Jeg optager koncerter og skal bruge et godt lydredigerings program. Bruger Adobe Audition 1.5 i Windows, men hvad skal jeg bruge i Ubuntu? Er Audacity lige så godt, med hensyn til at hæve / sænke volumen uden at få distortion og andre effekter?

Jegn ligger mine koncerter in på den externe i .flac format. Er der en måde I lunux, masn kan bestemme om det skal komprimeres i 6 eller 8?

God video / lyd afspiller i Ubuntu?

Tak for hjælpen.
Venlig Hilsen

Nicolai

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Problemer og spørgsmål:

Indlægaf eitreach » 25. jul 2007, 18:50

Jeg kan desværre ikke hjælpe med hardware-problemerne, men mht. software til forskellige formål, er der rigeligt med muligheder.

Totem er eksempelvis god til både musik og video - MPlayer er en smule mere basis, men gør omkring det samme. Skal det være ren lyd, er der programmer som XMMS (Winamp-lookalike) Amarok (mere omfattende) og Rhythmbox - sidstnævnte er som standard installeret i Ubuntu 7.04.

En anden mulighed kunne også være at kigge på Ubuntu Studio - i den gren af Ubuntu er der fokuseret på multimedie - lyd/video-redigering, samt billedmanipulation.

Distroen kan findes her: http://ubuntustudio.org

edit: Og velkommen til Ubuntu Danmark! - En lille introduktion skader aldrig, vil jeg vove at påstå..

https://ubuntudanmark.dk/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=720

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster