Oversættelse af (præ)installerede programmer i startmenu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
linuxmilk
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20. jun 2007, 15:38
Geografisk sted: Ulstrup, Østjylland

Oversættelse af (præ)installerede programmer i startmenu

Indlægaf linuxmilk » 20. jun 2007, 16:59

Jeg er begyndt et skift fra windows til linux. I øjeblikket køre jeg ubuntu 7.04 samt linux mint 3.0. Jeg bruger Gnome-skrivebordet. Mit problem er, at jeg gerne vil bruge det danske sprog på computeren. Jeg har selvfølgelig hentet alle de nyeste opdateringer via synaptic.

Mit spørgsmål går ud på hvordan man får oversat de programnavne og programbeskrivelser i startmenuen der viser de engelsk navne konverteret til dansk. :?:
Det gælder både dem der i forvejen ikke er oversat, men også dem man selv installerer. Jeg går ud fra at det er nogle po-filer der skal ændres. Men jeg ved ikke hvad den eller de filer der er ansvarlig for oversættelse i startmenuen hedder.
Nogle af følgende programmer viser den engelske tekst i programnavn og beskrivelse af program ved en nyinstalleret ubuntu: openoffice, take screenshot, diskforbrugsanalyse (Baobab), evolution, control centre, printing m.m.

PS: Er der nogen der ved om ALLE po-filer (oversættelsesfiler) brugt i ubuntu ligger på https://launchpad.net ? :?:



Mvh. Linuxmilk

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster