[Løst] Opsætning af digital signatur

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tjampman
Indlæg: 159
Tilmeldt: 31. dec 2008, 20:08
Geografisk sted: Svendborg

Re: Opsætning af digital signatur

Indlægaf tjampman » 17. feb 2009, 20:22

Hej...

Jeg kan se at min tråd er blevet kapret, men det betyder ingenting, for jeg har nemlig løst mit problem :-) Det var slet ikke særlig avanceret!

Men det jeg netop fandt ud af idag, var at man blot skal gemme .dkcs12 filen i et bestemt folder, nemlig ~/.oces

[*]Så åbn din hjemmemappe, og vælg "vis skjulte filer" (i menuen vis) og find mappen .oces og gem så din pkcs12 fil her.

[*]åbn Firefox

[*]vælg indstillinger (rediger -> indstillinger)

[*]klik på avanceret og derefter kryptering

[*]klik på gennemse certifikater

[*]vælg import og find din pkcs12 fil i .oces mappen

Dette løste problemet for mig (også i Evolution) og det vel så basalt at det vel normalt ikke engang nævnes!

Jerrik skrev:Ja, så virker Firefox og skat.dk også, dog uden at Firefox kan vise det importerede certificat (jeg må søge html-filen). Som jeg skrev kan f.eks. sundhed.dk bruge certifikatet.

Det med at Jerrik skal søge efter filen lyder som det samme problem jeg havde. dog skulle jeg finde .pkcs12 filen og ikke selve .html filen!

Men Jerrik hvis du ikke har gemt din signatur fil .oces mappen, som jeg har beskrevet over, så prøv det.

-------------------

En helt anden ting er: Alle de scripts til at konvertere html filen til en pkcs12 fil, har jeg slet ikke haft brug for!
Når jeg åbner html filen, forslår et java-script automatisk at konvertere den til en pkcs12 fil, når signatur installeren ikke kan finde firefox.
Får I andre ikke denne mulighed?


Venlig hilsen
Ole

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster