Trådløst og Feisty

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Svante

Trådløst og Feisty

Indlægaf Svante » 4. maj 2007, 15:30

Hej.

Efter Feisty blev frigivet, besluttede jeg, at jeg ville lave en "clean install".
Det har jeg gjort i dag, men det har givet mig problemer med mit trådløse netværk. Det virkede fint før installationen.
Feisty Fawn skulle være nemmere mht. trådløst netværk, har jeg læst, men det har jeg nu ikke mærket noget til. Jeg kan ikke få "Network Manager" til at køre WPA-kryptering: Den vil kun køre WEP.

Hvad kan der være galt?
Jeg kan se på ubuntu.com, at det er et udbredt problem, men har ikke fundet "de vise sten" der.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Trådløst og Feisty

Indlægaf Pihl » 4. maj 2007, 16:17

Hej Svante

Det kan muligvis være pga din driver til netkortet. Efter installationen er en anden, generic, driver måske automatisk valgt til dit kort. Prøv eventuelt at kigge i Synaptic efter en anden driver.

Jeg ved ikke, om det kan være det, men det er i hvert fald et bud...

Svante

Trådløst og Feisty

Indlægaf Svante » 4. maj 2007, 17:03

Det tror jeg ikke er problemet.
Jeg ved i så fald ikke hvad jeg skal lede efter.
Det er underligt, at det nu skal blive sværere i Feisty. Det skulle da virke "out of the box". Jeg har ingen problemer med at køre via kabel.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Trådløst og Feisty

Indlægaf Pihl » 4. maj 2007, 17:24

Ja, det skulle nu hellere ikke være svære. Faktisk skulle det for første gang virke out-of the-box, men som man rigtigtnok kan se på ubuntuforums.org, så gør det langt fra det hos alle.

Grunden til at jeg skrev ovenstående, var egentligt at jeg har læst, at indimellem kommer den til at bruge en generisk driver, som ikke understøtter wpa.

Svante

Trådløst og Feisty

Indlægaf Svante » 4. maj 2007, 17:42

Det kan da godt være, at du har ret, men jeg ved i så fald ikke hvad jeg skal søge efter.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster