Filmklip fra nettet i firefox?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
MartinB
Indlæg: 32
Tilmeldt: 1. maj 2007, 22:44
Geografisk sted: Kjøbenhavn

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf MartinB » 4. maj 2007, 01:58

Hejsa,

Hvad mangler jeg at installere eller at gøre for at kunne se klip fra http://www.localeyes.dk?

Når jeg klikker på linksne så kommer der er lille player vindue frem (lige som der skal) men den viser aldrig noget i vinduet.

Kan det være noget coded noget jeg mangler, eller er siden bare ikke ubuntu venlig?
Mvh
Martin

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf Ormen » 4. maj 2007, 07:27

Systemkravene på siden siger at du skal have Java, og så et WMV codec installeret. Så skulle det ikke give noget problem at adspille.
Her funker det fino!
Mener jeg har brugt Automatix2 til at installere Java og codecs. Der er delte meninger om at bruge Automatix2, men her funker det uden at skulle tænke for meget over det. En dag når jeg får tid og lyst, skal jeg nok have lært den manuelle metode ;)
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

MartinB
Indlæg: 32
Tilmeldt: 1. maj 2007, 22:44
Geografisk sted: Kjøbenhavn

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf MartinB » 4. maj 2007, 11:53

Hvad har du installeret med automatix?

Jeg har istalleret alt under 'codecs and plugins' nu og det virker stadig ikke :-(
Mvh

Martin

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf Ormen » 4. maj 2007, 12:15

Hmm ser ud til at der er lidt bøvl med afspilning af div. medier i FF. Tjek og følg disse 2 tråde, der er også et link til en bug report:
Tråd 1
Tråd 2

Håber du kan komme lidt videre, for jeg har været omkring så meget snas at jeg ikke kan huske hvordan jeg har fået de forskellige ting til at virke :S
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

MartinB
Indlæg: 32
Tilmeldt: 1. maj 2007, 22:44
Geografisk sted: Kjøbenhavn

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf MartinB » 4. maj 2007, 12:26

Ok jeg søger lidt videre :-)
Mvh

Martin

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf Pihl » 4. maj 2007, 12:38

Prøv at installere VLC og gå i Synaptic og søg efter et plugin til Firefox, som hedder mozilla-plugin-vlc.

Hvis det stadigvæk ikke virker, eller du allerede har det installeret, så vil jeg som sidste udvej anbefale dig følgende plugin til Firefox: MediaPlayerConnectivity. Det tillader dig nemlig at åbne medier integreret på siderne i en ønsket medieafspiller - og her anbefaler jeg VLC.

Dette plugin er også udmærket til at se fx DR NetTV med, for i VLC har man muligheden for at spole i klippene, som kun Windows-brugere ellers har på DR NetTV :roll:

MartinB
Indlæg: 32
Tilmeldt: 1. maj 2007, 22:44
Geografisk sted: Kjøbenhavn

Filmklip fra nettet i firefox?

Indlægaf MartinB » 4. maj 2007, 20:05

Weeeee det virkede med mediaplayer addonen til FF. Jeg takker og bukker.
Mvh

Martin

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Brandwatch [Crawler] og 0 gæster