Internet/netværk vil ikke virke

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
hjml
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. apr 2007, 15:14

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf hjml » 29. apr 2007, 16:49

Prøver lige heldet her inde..

Her er en c/p af mit andet indlæg :


Hejsa
Det kunne være man skulle komme med en mere beskrivelse hvad der er galt.

Har prøvet og installere Ubuntu 7.04 og Ubuntu 6.06 LTS. Når jeg har installeret dem (hver for sig) har jeg problemer med at skulle komme på nettet.

Oppe ved uret bliver ved den ved med at "Requeste ip fra DHCP-serveren"

Og viste at mit internet virkede, Så prøvede jeg at installere Suse 10,1 (Som jeg så køre nu) og der virker det fint...

Men vil så gerne prøve og lege med ubuntu så skulle her være en sød venlig sjæl som viste hvad det kan skyldes eller hvad der kunne være galt må du meget gerne komme frem :)

Maze
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. apr 2007, 13:28

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf Maze » 29. apr 2007, 22:46

Det kan jo være lidt svært, hvad er det for en slags internet du har, og har du dynamisk eller fast IP? mit Ubuntu virker fantastisk, og jeg bruger det i skolen som test, og der er ikke problemer..

hjml
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. apr 2007, 15:14

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf hjml » 29. apr 2007, 23:01

Har SHDSL (Altså syncronisk Adsl)

Har fast ip som bliver tildelt via dhcp.

Har et onboard realtek netkort som så går videre til mit Nexcomm modem/router

det sjove ved det er at hvis jeg installere Suse 10,1 så virker det uden problemer...der starter jeg bare Firefox så køre det bare men prøver jeg Ubuntu, Mandrive så vil det bare ikke spille...og vil så gerne have ubuntu


Skal sige jeg lige har prøvet og køre Live cd af version 6 og der virkede det heller ikke...

Maze
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. apr 2007, 13:28

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf Maze » 29. apr 2007, 23:13

Du har en router på!, har du prøvet at gå udenom den router og gå lige på? det kan være der ligger en konflikt i den.

Er det et kablet eller trådløst netværk?

Hvis det er kablet, har du så prøvet at skifte netkabel, det kan være det kabel du har er lidt itu, og Ubuntu er mere fintfølende.

Ellers er der kun den mulighed at når din router under instalation binder din IP adresse til din MAC adresse, og du så genstarter, så kommer der en konflikt, men det er bare gætteværk!

Det er en lidt svær en den her!

hjml
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. apr 2007, 15:14

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf hjml » 30. apr 2007, 10:35

Maze skrev:Du har en router på!, har du prøvet at gå udenom den router og gå lige på? det kan være der ligger en konflikt i den.

Er det et kablet eller trådløst netværk?

Hvis det er kablet, har du så prøvet at skifte netkabel, det kan være det kabel du har er lidt itu, og Ubuntu er mere fintfølende.

Ellers er der kun den mulighed at når din router under instalation binder din IP adresse til din MAC adresse, og du så genstarter, så kommer der en konflikt, men det er bare gætteværk!

Det er en lidt svær en den her!


Kan ikke komme uden om den router :(

Det er kablet kan jo prøve og skifte kablet...

Men det med at genstarte ?...er det pcen jeg skal genstarte eller min router ?

Maze
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. apr 2007, 13:28

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf Maze » 30. apr 2007, 15:33

Jeg tænkte på om du kunne tænde og slukke routeren,

hvis du trykker på System -> Administration -> Netværk så kan du bestemme din IP adresse, i min ubuntu står den til Roaming, men den kan også sættes DHCP, det er den dog ikke standart..

Har du prøvet at ændre de værdier?

hjml
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. apr 2007, 15:14

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf hjml » 1. maj 2007, 15:21

Hejsa igen
Undskyld den længe svare tid...
ville lige installere Win imens alt her...

Snakkede lidt med min ISP om dette problem da jeg jo sagtens kunne komme på med XP og Suse 10.1

Fik så fortalt af deres teknisk support at jeg skulle bruge/installere Udhcp eller dhcpd.

hentede så Udhcp men kunne ikke rigtig få det til at hænge med sammen hvordan man "installerede det" ?

Det kan være der er nogen som er behjælplig med det ?

hjml
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. apr 2007, 15:14

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf hjml » 5. maj 2007, 22:56

Slet ikke nogen som ved hvordan man bruger denne udhcp eller dhcpd istedet for den indbygget dchp client i ubuntu ?

hjml
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26. apr 2007, 15:14

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf hjml » 10. maj 2007, 12:41

Slet ikke nogen der ved noget om dhcp ?

Hadbjerg
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19. jun 2007, 23:27

Netværks sikkerhed

Indlægaf Hadbjerg » 22. jun 2007, 23:32

Hej

Jeg er helt ny bruger af Ubuntu. Har fået det til at køre, men mit trådløse netværk kan ses, men jeg kan ikke logge på det. Jeg har ikke har.sikret mit netværk med wep, men med wap (tror jeg det hedder). Jeg får følgende besked:

Error connecting to wireless network

The requested wireless network requires security capabilities unsupported by your hardware.

Hvad gør jeg

Rune
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15. jul 2007, 16:36

Internet/netværk vil ikke virke

Indlægaf Rune » 15. jul 2007, 16:57

hjml skrev:Slet ikke nogen der ved noget om dhcp ?

Hej hjml

Jeg installerede Ubunto i onsdags og havde same problemer som dig med at komme på nettet med Nexcom SHDSL router.

Fandt løsningen her:

Efter at have kørt ipconfig i Windows som beskrevet, indtastede jeg disse i Ubuntu ved at klike på Netværk oppe til højre og vælge manual settings.

Håber det kan hjælpe dig eller andre.

Rune

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster