Tilkoble netværksdrev der kan håndtere store filer

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
rockmeisster
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. apr 2007, 23:01

Tilkoble netværksdrev der kan håndtere store filer

Indlægaf rockmeisster » 29. apr 2007, 12:30

Hej
Jeg er blevet seriøst bidt af Linux dillen efter at jeg har prøvet Ubuntu 7. Dem der skriver at Linux ikke er for dem almindelige desktopbruger tager fejl. Jeg er ikke terminaltypen, jeg vil helst klare det hele igennem grafiske brugerflader og det går egentlig ganske godt.

Jeg er dog stødt ind i et problem ifm at mappe netværksdrev. Jeg har brugt den funktion der ligger under "Steder" der hedder "Tilslut server", men blev irriteret over at det ikke var alle programmer der kunne se netværksdrevene når man skulle browse efter en fil. Ligeledes syntes jeg at det at skulle indtaste password til password manageren hver gang jeg loggede ind som temmelig irriterende.

Jeg læste så at jeg kunne indsætte et par linier i /etc/fstab hvor jeg brugte smbfs til at mappe drevene. Dette fungerede også fint, indtil jeg skulle kopiere en dvd iso fil ud til netværksdrevet. Jeg fik at vide at file size limit has exceeded. Jeg læste så en ellers udemærket guide her på forummet der beskrev hvordan man kommer det til livs ved brug af CIFS. Det giver så bare det problem at hver gang jeg genstarter eller slukker pc'en, så kommer der en "CIFS VFS: Server not responding", som går at pc'en hænger i nogle minutter inden den lukker ned.

Hvordan får jeg bedst muligt lavet en forbindelse til min server, så jeg ikke kommer til at døje med ovenstående?

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster