tomt skrivebord i ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
buenso
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. apr 2007, 09:39

tomt skrivebord i ubuntu

Indlægaf buenso » 29. apr 2007, 09:46

haløøj. håber nogle kan hjælpe. jeg har tusind spørgsmål .
Ved godt jeg ikke har installeret vista og dvs jeg skal til at tænke selv nu :-(

har lige installeret ubuntu og har nu et tomt skrivebord ??? hvor er sådan noget som dokumenter og downloads?? og hvordan filan åbner jeg f.eks bin filer jeg har downloadet??

på forhånd tak

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

tomt skrivebord i ubuntu

Indlægaf Wrapper » 29. apr 2007, 10:08

Din hjemmemappe i Ubuntu er /home/brugernavn/ - Det lyder måske forvirrende, men det er en sti ligesom c:\Documents and Settings\brugernavn osv. Du kan finde en genvej til din hjemmemappe i menuen "places".
Hvis du gerne vil have nogle ikoner på skrivebordet ligesom man har i Windows med "Denne computer", "Dokumenter" osv. så tror jeg du kan bruge denne guide: http://www.buntu.dk/index.php?option=co ... 4&Itemid=1
Den er ganske vist til at fjerne ikoner, men når du er inde i apps > Nautilus > Desktop så kan du vælge nogle ikoner til skrivebordet.

Bin filer kan godt være irriterende for en nybegynder. Det jeg plejer at gøre er at åbne min terminal som ligger i menuen under tilbehør. Jeg navigere frem til filen, la' os sige den ligger på skrivebordet og terminalen starter op i min hjemmemappe. så vil jeg skrive "cd Desktop" (cd = change directory) og så kan jeg så afvikle bin-filen på følgende måde "./minfil.bin" ./ afvikler den, hvis ikke den afvikles kan det være fordi den ikke er eksekverbar, prøv så at ændre dens rettigheder "chmod +x minfil.bin" (dette kan også gøres grafisk, men hurtigere sådan her.), +x gør den eksekverbar. og så kan du prøve at afvikle den igen "./minfil.bin".
Jeg håber det hjalp.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

tomt skrivebord i ubuntu

Indlægaf Artificial Intelligence » 29. apr 2007, 15:46

Måske en god ide at finde det program du har som .bin i synaptic package manger (central pakke adminstrator, hvor tusinder af pakker kan blive hentet og installeret med et klik). Den er under system ---> Adminstratation
Eller se om den er i tilføj/fjern

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster