linux mce

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
jubias
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. apr 2007, 13:20

linux mce

Indlægaf jubias » 7. apr 2007, 13:30

Hej Jeg er helt ny på linux området og har kun fået installeret ubuntu på en pc for at prøve linux mce. Det jeg gerne ville vide var om der er nogen her der har prøvet det og om det virker.

snubbi
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. mar 2007, 16:53
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: linux mce

Indlægaf snubbi » 12. apr 2007, 21:04

jeg er ved at hente linuxmce nu og installere i morgen. skriver lige lidt om den når jeg har prøvet det..
:lol:
Henrik Trolle

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

linux mce

Indlægaf spook » 19. apr 2007, 09:40

Holy moly... tjekkede lige Http://linuxmce.com - Det skal dælme da prøves! :o

Mon ikke man skulle lave sig en maskine der kan spytte 1366x768 ud, og hooke den op til tv'et? Har en krybekælder den kan gemmes i, så jeg ikke skal bekymre mig om kabeltræk & støj. Og der er VGA input i mit tv :D
Billede

snubbi
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. mar 2007, 16:53
Geografisk sted: Frederikshavn

linux mce

Indlægaf snubbi » 19. apr 2007, 16:28

spook skrev:Holy moly... tjekkede lige Http://linuxmce.com - Det skal dælme da prøves! :o

Mon ikke man skulle lave sig en maskine der kan spytte 1366x768 ud, og hooke den op til tv'et? Har en krybekælder den kan gemmes i, så jeg ikke skal bekymre mig om kabeltræk & støj. Og der er VGA input i mit tv :D



har haft det installeret men lidt svært at få til at køre for en nobe som mig

:idea:
Henrik Trolle

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

linux mce

Indlægaf Ormen » 19. apr 2007, 18:50

snubbi skrev:har haft det installeret men lidt svært at få til at køre for en nobe som mig

:idea:


Hvad er du løbet i af problemer da? Er netop ved at hente den med henblik på at skifte min MS Win XP MCE UUUUJ! :D
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

linux mce

Indlægaf Pihl » 19. apr 2007, 22:20

Uh, efter at have set denne demo af Linux Media Center Edition, så skal jeg helt sikkert også have afprøvet den, når jeg inden længe får mig en (gammel) computer til fjernsynet.

Det ser jo alt for godt ud :)

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

linux mce

Indlægaf spook » 20. apr 2007, 14:57

Pihl skrev:Uh, efter at have set denne demo af Linux Media Center Edition, så skal jeg helt sikkert også have afprøvet den, når jeg inden længe får mig en (gammel) computer til fjernsynet.

Det ser jo alt for godt ud :)


OMFG

:shock: Nu SKAL jeg have det, og det kan KUN gå for langsomt! :shock:

Vi med det samme få gravet en spand op jeg kan gemme i krybekælderen!

Nogen der ved hvor den gyro-mus kan fåes herhjemme?
Billede

ranrar
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. apr 2007, 16:34

linux mce

Indlægaf ranrar » 22. apr 2007, 16:38

Jeg har prøvet det og det er virkelig svært at få til at virke, jeg kunne ikke få opløsningen på ubuntu 6.10 til at fungere med mit tv.. og det blev ikke bedre da jeg installerede linuxMCE det fuckede bare det hele op, håber der kommer en nyere udgave snart til ubuntu 7.04

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

linux mce

Indlægaf Ormen » 22. apr 2007, 16:53

Mit skal heldigvis fungere med en projektor der kører 1024x768, så det burde være en opløsning der bare funker :)
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

linux mce

Indlægaf spook » 26. apr 2007, 14:19

Hvor mange af jer har kigget de dokumenter igennem de anbefaler at man læser? F.eks. i "what to expect" står der en DEL om at hw-support er meget begræset. Install-guiden er også en god ide at læse igennem, da der er en del ting i install-wizard'en der ellers ikke giver mening overhovedet.

Jeg er fandme stadig hooked på at kaste mig ud i det, mest for at kunne spille mine mp3'er på mit anlæg, og styre dem på mit tv. Og så er der jo mit "rip 7 sæsoner x-files"-projekt... Hvis jeg kan få det, så er jeg glad. Kommer der senere hen mulighed for (stabil) pvr-funktionalitet, så er det jo eminent. vil smække det på min nyligt pensionerede server, så den ikke bare skal kede sig - Der er ikke noget værre end ubrugt hardware! :D
Billede

simzdk
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. apr 2007, 14:10

linux mce

Indlægaf simzdk » 17. aug 2007, 13:36

Nogle der har fået lidt mere erfaring med dette? Jeg kigger netop efter noget jeg kan smide på en server som hovedsagelig tager hånd om mine mp3, film osv.

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster