Ny første gangs bruger af Ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf tbresson » 5. okt 2007, 08:53

Det kan jeg godt følge dig i.. men så jeg den bunke kode du smed ud, og man er ny på Linux kan man sgu godt blive lidt bange. Det gjorde jeg, hehe

Hooeg
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. okt 2007, 22:13

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Hooeg » 23. okt 2007, 04:19

...
Senest rettet af Hooeg 4. nov 2010, 11:39, rettet i alt 1 gang.

Leaf
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. okt 2007, 04:36

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Leaf » 23. okt 2007, 05:37

Hej hooeg har fortalt mig om ubuntu så jeg ville også prøve det :p

Har tjekket det lidt ud nu har fundet det sådan nogenlunde udover jeg ikke kan bruge Itunes og Windows Live Messenger ( Dem der er med i Ubuntu ser altså bæ ud vis jeg skal være ærlig )

Men anyways vi har prøvet at få filer ned på en ekstern harddisk men nu kan ingen af os se hardisken mere den siger bare: Cannot mount Value når vi sætter den ind i USB'en... hvad er der galt? :s

btw. jeg har installeret Crossover og synes det virker ok men den vil ikke virke med Windows Live messenger og itunes. har installeret WoW og Ventrilo Mix med det indtil vidre

Hooeg
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. okt 2007, 22:13

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Hooeg » 26. okt 2007, 00:45

...
Senest rettet af Hooeg 4. nov 2010, 11:39, rettet i alt 1 gang.

Hooeg
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. okt 2007, 22:13

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Hooeg » 10. nov 2007, 16:34

...
Senest rettet af Hooeg 4. nov 2010, 11:39, rettet i alt 1 gang.

Hooeg
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. okt 2007, 22:13

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Hooeg » 10. nov 2007, 16:35

...
Senest rettet af Hooeg 4. nov 2010, 11:39, rettet i alt 1 gang.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf eitreach » 10. nov 2007, 17:11

Nu er forummets primære mål jo også at gøre livet surt for dig.

Der er ingen der har presset Linux ned over hovedet på dig, og dem der har forsøgt at hjælpe, har forsøgt at gøre det efter bedste evne. Det kræver at manden bag skærmen også er med, og gør sit.

Hvis tingene ikke virker med én distribution, kan man prøve en anden - og ikke opføre sig barnligt, fordi man er blevet småsur. Det er ikke vores skyld at tingene ikke virker.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. nov 2007, 17:50

For mest information omkring 64-bit: http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=134 (eng.)
Flash - du skal installere 32-bit version af firefox, så vidt jeg forstår.

Windows Spil - kræver snilde med hacking og tweaking af wine, cedega - dog kører nogen spil out-of-the-box.

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf John Doe » 11. nov 2007, 13:10

Hej (hvis jeg lige må træde lidt i tråden her :oops: )

Hooeg:

Det der er virkelig fedt ved linux er at man jo skal LÆRE det!

Det kan godt være at det hele ser træls ud og ikke er til at forstå. Men når man så har fundet ud af det så gir det en fed fornemmelse af at man er hardcore programmør (selv om man overhovedet ikke er det ti hi :oops: :lol: )

Tålmodighed og gå på mod er to gode våben når du lister ud i linux verdenen...
- nu også uden signatur

Leaf
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. okt 2007, 04:36

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Leaf » 11. nov 2007, 14:20

Det er jo også mega fedt vis han har et 64bit system der er lort, han vil jo gerne have 32bit system men kan ikke pga. han ikke kan få sine filer ned på en harddisk og der er ingen der er kommet med noget som helst der minder om hjælp til at han kan få det lagt ned.

han har haft det i hvad 2 måneder nu? han har jo nok lært hvordan Ubuntu virker udover det harddisk fis

Suggy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. nov 2007, 23:48

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf Suggy » 11. nov 2007, 14:33

Leaf skrev:Det er jo også mega fedt vis han har et 64bit system der er lort, han vil jo gerne have 32bit system men kan ikke pga. han ikke kan få sine filer ned på en harddisk og der er ingen der er kommet med noget som helst der minder om hjælp til at han kan få det lagt ned.

han har haft det i hvad 2 måneder nu? han har jo nok lært hvordan Ubuntu virker udover det harddisk fis


Prøv at hør. Folk herinde er frivillige, og har derfor ingen forpligtelser overfor nogens problemer, så jeg synes ikke I skal anklage nogle herinde, for det kommer jer ikke til gode - tværtimod.

Men hensyn til dit problem, Hooeg, så tag din harddisk ud af din computer og prøv at plug din til en funktionerende computer, nu hvor du formodningsvis ikke har taget backup af dine filer. Næste gang du roder med linux, så tag backup. det kan aldrig tages for mange gange.

John Doe
Indlæg: 196
Tilmeldt: 14. nov 2006, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Ny første gangs bruger af Ubuntu

Indlægaf John Doe » 11. nov 2007, 21:29

hvorfor så ikke brænde en 32 bit iso og så lave en clean install???

Som tingene er nu så kan du jo ikke bruge 64 bit versionen til noget som helst!

Hvis du har en del data på den eksterne kan du jo så mounte den når du kører 32 bit.

Jeg kan ærlig talt ikke se hvad probs er!!!

Hvis du har rodet med at få 32 bit versionen ned på ekstern harddisk i 2 måneder så kunne du jo få fat i en cd fra Canonical via Ship It så har du den i løbet af en uge og så installere derfra!
- nu også uden signatur

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 1 gæst