Ubuntu 9.10 maler film blå Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Ubuntu 9.10 maler film blå

Indlægaf Finn Bjerke » 15. jan 2010, 16:43

Det er helt surrealistisk:
Jeg har opdateret til Ubuntu 9.10 og nu ser jeg en film på VLC, det hele er blåfarvet. Det vil sige at rødlige farver nu er blålige. Det ser sjovt ud.

hvad kan jeg gøre ved det ?

Det hjalp først at påminde systemet om hvilken grafik driver jeg anvbender . Nu er alt blåt igen..
Senest rettet af Finn Bjerke 20. mar 2010, 19:53, rettet i alt 6 gange.
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå  Emnet er løst

Indlægaf Finn Bjerke » 15. jan 2010, 16:52

Bemærk en blå rose og en mand der er blå i fjæset, det var nok ikke lige meningen med den DVD (BEck svensk krimi)

Billede
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå (LØST)

Indlægaf Finn Bjerke » 15. jan 2010, 17:01

reinstaller grafik driver og reboot hjalp i første omgang vi får se om den glemmer driveren igen. Billedet er da lidt morsomt.. MInder om filmtitlen "BLUE IN THE FACE"
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå (NÆSTEN LØST)

Indlægaf Finn Bjerke » 17. jan 2010, 22:30

Den glemmer driveren - jeg kan ikke helt se systemet måske er det efter reboot. I længden er blåfarvede film lidt trættende også film om blues.. I 9.04 haldt den fast i Nvidia X server setting og gblemt ikke driven der er en propritær driver med nummer 184, måsk jeg mangler et repos ??

Medibuntu source var ikke slået til, i softwarekilder måske det hjælper..
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå (NÆSTEN LØST)

Indlægaf Finn Bjerke » 17. jan 2010, 22:35

Det hjalp ikke det som hjælper er at starte NVIDIA X server setting, så er farverne normale igen. Måske det skal loades ved opstart, er der nogen som ved hvordan det udføres ??

Under opstartsprogrammer er der en funktion hvor man kan bestemme programmer den starter med men jeg aner ikke hvordan den grafikdriver evt befuinder sig er det et sted i "home" usynlige undermapper ?? Der er en funktion der hedder "husk automatisk startede programmer når der logges ud" Kan det måske være en hjælp??
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå

Indlægaf Finn Bjerke » 17. jan 2010, 22:45

Hvis jeg starter Nvida programmet og Der er en funktion der hedder "husk automatisk startede programmer når der logges ud" og rebooter så er filmen OK, men grafikken bliver underlig hakket når jeg slutter VLC. Skrivebordet dukker først op, der hvor musen har kørt hen over. Det er da også lidt sjovt, men ikke i længden. :-)
Kardemommeloven er en god ting.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå

Indlægaf Warhawk » 19. jan 2010, 22:56

Hejsa,

Nu kører jeg med ATI grafikkort, så kan ikke præcis guide dig... men, en af mine kammerater har nVidia i sin maskine (som jo også kører Ubuntu :lol: ), og kan huske, at da jeg opgraderede hans system fra 9.04 -> 9.10 fik han også denne underlige blå farve. Jeg fik installeret driver (version 185) og måtte en tur i nVidia settings og rette i farverne (til standard). Prøv lige om dine farver også skal rettes - det slog min nemlig med den blå farve.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå

Indlægaf Finn Bjerke » 20. jan 2010, 00:33

1. Hvis jeg starter Nvida programmet og Der er en funktion der hedder "husk automatisk startede programmer når der logges ud" og rebooter så er filmen OK, men grafikken bliver underlig hakket når jeg slutter VLC. Skrivebordet dukker først op, der hvor musen har kørt hen over. Det er da også lidt sjovt, men ikke i længden.
2. Et påar reboot og nu virker det sm,ertefrit
3. jeg kan ikke se Nvidea i listen over programmer der styartes op med.
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå

Indlægaf Finn Bjerke » 23. jan 2010, 20:10

Det er stadig blåt efter reboot, såjeg måhver gang opsrat Nvidea driver 1.85 for at få normale farver. Lidt irriterende. Jeg har forsøgt at lægge det i opstartsprogrammer uden held.
Kardemommeloven er en god ting.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu 9.10 maler film blå

Indlægaf Finn Bjerke » 20. mar 2010, 19:53

Det er ikke et Ubuntu problem det er et alment VLC problem kendt som "smølfeproblemet" tror jeg

http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=14&t=10896

Ny tråd herom
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster