At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Toddvarg » 24. maj 2007, 11:23

Jeg har i min maskine et pci tv tuner kort der kaldes Terratec Cinergy 400 og da jeg installerede Myth Tv, kunne det godt finde kortet. Problemet var at jeg ikke rigtigt kunne få det til at fungere, måske fordi jeg satte det op på forkert måde. Jeg var ikke i stand til at skanne efter kanaler, men det var så meget info som myth TV spurgte efter, som jeg for det meste gættede mig frem til eller valgte det der stod der. Det fungerede ikke så godt. Så er det noget der ved om et program i Linux der kan bruges som tv optager gennem det analoge pci kort jeg har, og evt. en tydelig vejledning i hvordan man skal installere det. Tidligere brugte jeg gennem xp et pinnacle program der fungerede udmærket og jeg var i stand til at optage tv programmerne tv2 og dr1. Jeg prøvede at installere dette gennem wine, men uden succes', da det startede, men frøs inden det var færdig(prøvede 3 gange før jeg opgav).
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Pihl » 24. maj 2007, 12:07

Jeg har stadigvæk ikke selv fået prøvet MythTV og MCE, men her er en grundig guide til MythTV, hvis det var noget: https://help.ubuntu.com/community/MythTV_Feisty

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Toddvarg » 24. maj 2007, 16:11

Jeg kan se at det vil tage noget tid med myth tv, men jeg vil give den en skalle når jeg får tid. Hvad med MCE, det virker som om det kun fungerer med Kubuntu. Hvis det passer, så syns jeg bedre om Gnome.
Tak for hjælp så langt.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Ormen » 24. maj 2007, 17:03

LMCE er jo en GUI i sig selv, Kubuntu ligger bare bagved og den kan du vælge ikke at se noget til. Kubuntu har bare de programmer der skal til for at få LMCE til at spille bedst, og derfor er den valgt. Du kan sikkert få den til at køre på Ubuntu, dog skal visse Kubuntu programmer så nok installeres...
/Ormen
Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Toddvarg » 26. maj 2007, 19:51

Ormen skrev:LMCE er jo en GUI i sig selv, Kubuntu ligger bare bagved og den kan du vælge ikke at se noget til. Kubuntu har bare de programmer der skal til for at få LMCE til at spille bedst, og derfor er den valgt. Du kan sikkert få den til at køre på Ubuntu, dog skal visse Kubuntu programmer så nok installeres...


Jeg skal se nærmere på det når jeg får tid, men det er nok et projekt i sig selv. Jeg fortæller om processen når jeg kommer i gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Ormen
Indlæg: 275
Tilmeldt: 6. dec 2006, 12:15
Geografisk sted: Trekantsområdet

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Ormen » 26. maj 2007, 20:01

Toddvarg skrev:Jeg skal se nærmere på det når jeg får tid, men det er nok et projekt i sig selv. Jeg fortæller om processen når jeg kommer i gang.

Hehe ja det kræver vist lidt mere end bare lige at sæte skiven i. Ved at Spook har sat sig for at det skal installeres og har udskrevet al den doc der findes på LMCE (ca.) og han beretter at det i den grad er værd at læse!
Men held og lykke med det og skriv endelig dine erfaringer her :)
/Ormen

Med en Ubuntu-overbevist svigermor!

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

At optage TV gennem en analogt PCI-KORT

Indlægaf Toddvarg » 3. sep 2007, 20:50

Jeg har prøvet at installere mythtv på min pc, men det er ikke med den store succes. Jeg har fulgt opsætningen på hjemmeside https://help.ubuntu.com/community/MythTV_Feisty og fulgt oplægget underpunkt 6. Myth tv finder mit tv kort, som er terrac kort, se side http://mythtv.org/wiki/index.php/Terratec_Cinergy_400
Men når jeg prøver at scanne efter kanaler, kan det ikke åbnes. Nogen der har en ide
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster