Flash player

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Flash player

Indlægaf Teddy » 21. maj 2007, 00:28

når jeg besøger visse sider får jeg at vide jeg skal installere seneste flash player,prøver at følge guiden på deres hjemmeside og alt fungerer fint, men beskeden kommer hver ganguanset hvad

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Flash player

Indlægaf Balder » 21. maj 2007, 07:15

Hvis nu du installerer Macromedia Flash Plugin fra Tilføj/fjern programmer i stedet, sker det så også..?
Mvh. - Balder

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Flash player

Indlægaf spook » 21. maj 2007, 08:30

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install restricted-extras


Det burde klare den sag :)

Restricted Extras er alle de ting der ikke må distribueres sammen med resten af styresystemet i USA. Det giver dig også Mp3, Java og en hel masse mere.
Billede

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Flash player

Indlægaf tbresson » 21. maj 2007, 10:51

Jeg plejer bare at downloade den der flash player, hoppe i console mode, og starter installeren, og så trykker jeg enter et par gange, og så kører flash.

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Flash player

Indlægaf Balder » 21. maj 2007, 16:12

Downloade, console mode, sudo apt-get og jeg skal komme efter dig...

Hvis det er de her restricted extras og den her flash player der tales om, hvorfor så gøre det mere besværligt end højest nødvendigt?
Mvh. - Balder

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Flash player

Indlægaf Teddy » 21. maj 2007, 22:20

Balder skrev:Downloade, console mode, sudo apt-get og jeg skal komme efter dig...

Hvis det er de her restricted extras og den her flash player der tales om, hvorfor så gøre det mere besværligt end højest nødvendigt?


takker;-)

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Flash player

Indlægaf spook » 22. maj 2007, 23:25

Balder skrev:Downloade, console mode, sudo apt-get og jeg skal komme efter dig...

Hvis det er de her restricted extras og den her flash player der tales om, hvorfor så gøre det mere besværligt end højest nødvendigt?


Well said.

Jeg er blevet så forbandet vant til apt-get install det-jeg-vil-have at jeg tager mig selv i at prøve det på vores win XP maskiner på jobbet. Glemmer helt at for 5-6 måneder siden var jeg konsol-allergiker - Der er lavet fantastiske GUI værktøjer, så hvorfor ikke bruge dem? I stand corrected...
Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Flash player

Indlægaf Balder » 23. maj 2007, 07:04

spook skrev:Glemmer helt at for 5-6 måneder siden var jeg konsol-allergiker - Der er lavet fantastiske GUI værktøjer, så hvorfor ikke bruge dem?


Min egen terminal-allergi er en kronisk tilstand. Skal Linux ud til en bredere brugerskare er det næppe klogt at smaske terminalen lige i synet på begyndere. Især ikke når der, - som du selv nævner, er udviklet fantastiske GUI værktøjer, der gør mange opgaver til en leg.

Terminalen, som forhåbentlig snart og uigenkaldeligt hører fortiden til, bør kun være absolut sidste udvej. :)
Mvh. - Balder

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Flash player

Indlægaf Artificial Intelligence » 23. maj 2007, 08:16

Klart uenig. Terminalen er det bedste værktøj der findes. Den forbi folk har for kommandoer stammer kaldes windows syndrom ;). Ud over det er det nemmere at forklare folk/vise folk til at løse deres problemer.


Det er nemmere at

Kode: Vælg alt

sudo aptitude install XXXXX


end;

åben her, klik der, klik here, gå til X tab, klik derefter OK.

Som exemple.

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Flash player

Indlægaf Balder » 23. maj 2007, 08:29

Terminalen er et redskab, hvormed "betonlinuxinere" krampagtigt forsøger at fastholde magten og kontrollen over Linux.

For det ville da være noget værre bras, dersom almindelige mennesker gik hen og opdagede, at Linux i virkeligheden godt kan bruges i stedet for Windows..?
Mvh. - Balder

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Flash player

Indlægaf Teddy » 24. maj 2007, 14:02

Balder skrev:
spook skrev:Glemmer helt at for 5-6 måneder siden var jeg konsol-allergiker - Der er lavet fantastiske GUI værktøjer, så hvorfor ikke bruge dem?


Min egen terminal-allergi er en kronisk tilstand. Skal Linux ud til en bredere brugerskare er det næppe klogt at smaske terminalen lige i synet på begyndere. Især ikke når der, - som du selv nævner, er udviklet fantastiske GUI værktøjer, der gør mange opgaver til en leg.

Terminalen, som forhåbentlig snart og uigenkaldeligt hører fortiden til, bør kun være absolut sidste udvej. :)


som nybegynder er jeg enig her.

er da nemt at forklare at du skriver bare sudo ...., men som nybegynder er det for mig fedt at vide HVORFOR man gør det og at selv kunne finde ud af det og så er terminaløsningen ikk alt for nem

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Flash player

Indlægaf spook » 30. maj 2007, 08:43

Jeg er lidt i begge lejre. Jeg er et superdovent svin, så hvis jeg kan kommandoen for at løse mit problem, så er det den hurtigste og nemmeste måde for mig. Kommer jeg i tanke om at jeg mangler Digikam, så synes jeg det er nemmere med sudo apt-get install Digikam, end at starte synaptic osv.

Men begge dele gør det samme - hvordan man foretrækker at løse opgaven er 100% op til én selv, og jeg vil ikke fortælle nogen hvad der er bedst. Det må man selv finde ud af hvad man foretrækker. Det er derfor der er et P i PC...

Til gengæld savner jeg i mit daglige arbejde i et windowsmiljø at kunne scripte ALT. I Windows kan du lave en bat-fil der mere eller mindre begrænser dig til at kopiere filer automatisk. Ja wauv, jeg kan ikke engang hente ting fra nettet med den.

Jeg vil i fremtiden skrive mine råd som "Klik på System -> Administration -> Synaptic, og søg på "restricted-extras". - Eller åbn en terminal og skriv sudo apt-get install restricted-extras"

Så burde der være noget for enhver smag :)
Billede

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Flash player

Indlægaf Balder » 30. maj 2007, 16:22

spook skrev:Jeg vil i fremtiden skrive mine råd som "Klik på System -> Administration -> Synaptic, og søg på "restricted-extras". - Eller åbn en terminal og skriv sudo apt-get install restricted-extras"

Så burde der være noget for enhver smag :)


Det er da et stort fremskridt! :D
Mvh. - Balder

Teddy
Indlæg: 305
Tilmeldt: 10. jan 2007, 23:55

Flash player

Indlægaf Teddy » 30. maj 2007, 20:46

spook skrev:Jeg er lidt i begge lejre. Jeg er et superdovent svin, så hvis jeg kan kommandoen for at løse mit problem, så er det den hurtigste og nemmeste måde for mig. Kommer jeg i tanke om at jeg mangler Digikam, så synes jeg det er nemmere med sudo apt-get install Digikam, end at starte synaptic osv.

Men begge dele gør det samme - hvordan man foretrækker at løse opgaven er 100% op til én selv, og jeg vil ikke fortælle nogen hvad der er bedst. Det må man selv finde ud af hvad man foretrækker. Det er derfor der er et P i PC...

Til gengæld savner jeg i mit daglige arbejde i et windowsmiljø at kunne scripte ALT. I Windows kan du lave en bat-fil der mere eller mindre begrænser dig til at kopiere filer automatisk. Ja wauv, jeg kan ikke engang hente ting fra nettet med den.

Jeg vil i fremtiden skrive mine råd som "Klik på System -> Administration -> Synaptic, og søg på "restricted-extras". - Eller åbn en terminal og skriv sudo apt-get install restricted-extras"

Så burde der være noget for enhver smag :)


takker fra alle newbies som mig selv

Sv.Aage
Indlæg: 161
Tilmeldt: 16. jul 2007, 08:46
Geografisk sted: Strandby

Flash player

Indlægaf Sv.Aage » 19. jul 2007, 20:03

Jeg er ved at opgive, er nu løbet ind i problemet med at skulle installere JAVA
og kan se på denne tråd, at det skulle være ganske let :x
Balder skrev:Hvis det er de her restricted extras og den her flash player der tales om, hvorfor så gøre det mere besværligt end højest nødvendigt?

:oops: Men jeg kan ikke finde nogle af de programmer som i har foreslået i tilføj/fjern programmer.

Er det så et tegn på at ubuntu er gået tilbage i udvikling eller er der kommet andre programmer som kan det samme ?????

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster