Projekt 'Ubuntu Wanted'

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf MadsRH » 9. feb 2009, 22:31

Billede

Det er vel lidt ironisk at projektet Ubuntu Wanted mangler hjælp, men sandheden er at der pt. kun er en programmør! Derfor vil enhver form for hjælp blive modtage med kyshånd.
Formålet med Ubuntu Wanted-projektet er at skabe et sted for projekter, og potentielle bidragydere for at finde hinanden. Ubuntu Brainstorm giver ideer, Launchpad er den fælles platform. Hvad der er brug for er folk til at bemande projekter, og Ubuntu Wanted projektet er bestemt til at tjene det formål.
Hvis du har lyst til, at hjælpe projektet på vej, kan du kontakte Sense Hofstede (Qense) sense [AT] qense [DOT] nl eller følge Ubuntu-website mailinglisten: https://lists.canonical.com/archives/ubuntu-website/
Det er på ingen måde et krav at du kan programmere (jeg bidrager selv med grafik), men siden er skrevet i Durpal, så PHP og SQL færdigheder er nyttige.

IRC:
:arrow: #ubuntu-website

Ubuntu Wanted' wiki side: (find alt info her!)
:arrow: https://wiki.ubuntu.com/Website/Wanted

Den nuværende test-side (så langt som projektet er kommet):
:arrow: http://ubuntu-wanted-devel.ideatorrent.org/

En skitse (mockup) jeg har lavet, som del af en debat om et nyt layout:
:arrow: https://lists.canonical.com/archives/ubuntu-website/attachments/20090207/eedcaa67/attachment-0001.jpg

Og en gammel skitse som på et senere tidspunkt bliver til en slags forside:
:arrow: http://madsrh.googlepages.com/wanted-site2.jpg

____________
//MadsRH :wink:
http://anotherubuntu.blogspot.com

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Don S » 10. feb 2009, 00:48

Jeg har været (meget lidt) ind over, men har alt for travlt, lige for tiden til at give noget seriøst bidrag. Derudover kunne jeg ikke få installeret MySQL table'sne der lå i bazaar og derved få sat min egen Drupal server op, men jeg kan ret godt lide projektet og hvis jeg finder tid, vil jeg prøve at sætte mig ind i det. Men vi har først og fremmest også Ubuntu-DK hjemmesiden, som skal laves, når vi engang kommer dertil, og den tror jeg, at jeg vil prioritere højere.

Så indtil videre følger jeg med fra sidelinjen på maillisten og IRC-kanalen. :)
Billede

Billede Billede

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Jarlen » 10. feb 2009, 12:21

Don S skrev:Jeg har været (meget lidt) ind over, men har alt for travlt, lige for tiden til at give noget seriøst bidrag. Derudover kunne jeg ikke få installeret MySQL table'sne der lå i bazaar og derved få sat min egen Drupal server op, men jeg kan ret godt lide projektet og hvis jeg finder tid, vil jeg prøve at sætte mig ind i det. Men vi har først og fremmest også Ubuntu-DK hjemmesiden, som skal laves, når vi engang kommer dertil, og den tror jeg, at jeg vil prioritere højere.

Så indtil videre følger jeg med fra sidelinjen på maillisten og IRC-kanalen. :)


Bruger de ikke stadig PostGreSQL på det projekt? Det var lidt det der slog mig ud, da jeg ikke fik det op og køre.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Don S » 10. feb 2009, 14:44

Jarlen skrev:
Don S skrev:Jeg har været (meget lidt) ind over, men har alt for travlt, lige for tiden til at give noget seriøst bidrag. Derudover kunne jeg ikke få installeret MySQL table'sne der lå i bazaar og derved få sat min egen Drupal server op, men jeg kan ret godt lide projektet og hvis jeg finder tid, vil jeg prøve at sætte mig ind i det. Men vi har først og fremmest også Ubuntu-DK hjemmesiden, som skal laves, når vi engang kommer dertil, og den tror jeg, at jeg vil prioritere højere.

Så indtil videre følger jeg med fra sidelinjen på maillisten og IRC-kanalen. :)


Bruger de ikke stadig PostGreSQL på det projekt? Det var lidt det der slog mig ud, da jeg ikke fik det op og køre.

D'oh, jo, du har ret. Så lige install-scriptet igennem, for en sikkerhedsskyld, og der står faktisk "Example of table definition for postgresql." Men det burde være muligt, ret nemt at få det op og køre, på en MySQL server.
Billede

Billede Billede

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Jarlen » 10. feb 2009, 19:25

Don S skrev:
Jarlen skrev:
Don S skrev:Jeg har været (meget lidt) ind over, men har alt for travlt, lige for tiden til at give noget seriøst bidrag. Derudover kunne jeg ikke få installeret MySQL table'sne der lå i bazaar og derved få sat min egen Drupal server op, men jeg kan ret godt lide projektet og hvis jeg finder tid, vil jeg prøve at sætte mig ind i det. Men vi har først og fremmest også Ubuntu-DK hjemmesiden, som skal laves, når vi engang kommer dertil, og den tror jeg, at jeg vil prioritere højere.

Så indtil videre følger jeg med fra sidelinjen på maillisten og IRC-kanalen. :)


Bruger de ikke stadig PostGreSQL på det projekt? Det var lidt det der slog mig ud, da jeg ikke fik det op og køre.

D'oh, jo, du har ret. Så lige install-scriptet igennem, for en sikkerhedsskyld, og der står faktisk "Example of table definition for postgresql." Men det burde være muligt, ret nemt at få det op og køre, på en MySQL server.


Det er ikke sikkert at de har helt samme syntax osv. der kan sagtens være nogen ting i PostGreSQL der får MySQL til at knække, på samme måde som MsSQL også er anderledes. Det er jo de færreste *SQL'er der rent faktisk understøtter rigtig SQL.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Don S » 10. feb 2009, 23:04

Jarlen skrev:Det er ikke sikkert at de har helt samme syntax osv. der kan sagtens være nogen ting i PostGreSQL der får MySQL til at knække, på samme måde som MsSQL også er anderledes. Det er jo de færreste *SQL'er der rent faktisk understøtter rigtig SQL.

PGSQL og MySQL ligger dog tæt nok op af hinanden, til at det vil være relativt nemt at oversætte syntaksen. Men i sidste ende, ville det dog være umådeligt meget enklere, hvis man holdt sig til en standard. Om det skal være PG eller ej, er ikke så forbandet vigtigt, jeg kan bare ret godt lide MySQL. Men, som sagt, regner ikke med at få tid til at involvere mig i projektet.
Billede

Billede Billede

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Jarlen » 11. feb 2009, 00:01

Jeg snakker heller ikke i forhold til at ændre, jeg snakker bare kompabilitet i forhold til de problemer du havde :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Projekt 'Ubuntu Wanted'

Indlægaf Don S » 11. feb 2009, 22:20

Jarlen skrev:Jeg snakker heller ikke i forhold til at ændre, jeg snakker bare kompabilitet i forhold til de problemer du havde :-)

Nåh, ja. De opstod nok pga., at jeg troede jeg havde at gøre med MySQL, ja. :)
Billede

Billede Billede

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster