Velkommen til vores nye site

Bidrag til Projektet Ubuntu - her koordinerer vi noget af arbejdet.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Videoen på forsiden

Indlægaf lath » 11. jan 2011, 22:04

Måske vi skulle lave teksterne i videoen på forsiden om til dansk? Dansk gruppen vil sikkert gerne hjælpe med oversættelsen, hvis vi spørger pænt.
... og jeg er også ret sikker på at Canonical Design giver os lov til at lave en dansk udgave. (Jeg ved ikke om videoen er Open Sourced, og at vi kun har ret til at fremvise den.)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 11. jan 2011, 22:27

Jeg vil pt. fokusere på at oversætte Gravatar som vi forslår til at folk kan hoste dere avatar.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Christian.Arvai » 11. jan 2011, 22:34

laoshi skrev:Undskyld!
Så vil jeg nøjes med at foreslå at I hver især laver en liste over ting som I falder over - og så sender den ind om 2 uger!

Det er op til Ajenbo at styrer det, jeg har lige snakket med Ajenbo, og hvis han vil have en liste nu, skriver i bare løs i denne tråd ;)

Jeg har da også lidt jeg er faldet over :


https://ubuntudanmark.dk/forum/index.php Jeg savner "seneste tilmeldte bruger".

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=24 Redaktører mangler boardrettigheder til at "slå emner op og gøre den til alm indlæg", det virker de andre steder.

"Sidste emne/Seneste indlæg" mangler generelt.

Jeg skal have testet om man kan redde adgang til forum, hvis man først har tastet 3 gange forkert, men vi skal nok lige aftale en tid sammen på irc, så det ikke ender som sidst jeg afprøvede det :)

Generelt mangler "Forfatter" ved oversigter over indlæg i forum.

https://ubuntudanmark.dk/download/ nederst er der link til download af wubi, men 10.04 skal rettes til 10.10. ...... evt kunne Redaktøren have boardrettigheder derinde, så vi kan hjælpe med løbende opdatering.

https://ubuntudanmark.dk/support/ Der kunne måske stå noget om at man skal skrive spørgsmål? først, da der er ret mange nye der ikke gør det (til dem der ikke kender chatten, så highlighter det teksten hos os der har sat chatten til det). ...... evt kunne Redaktøren have boardrettigheder derinde, så vi kan hjælpe med løbende opdatering.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf kent a » 12. jan 2011, 14:03

Der er dælme smart... windows+e er sku lidt sjovt at drille konen med :D :D
Lubuntu 18.04 LTS

mette-elisabeth
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. dec 2010, 22:05
IRC nickname: mette-elisa

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf mette-elisabeth » 12. jan 2011, 14:24

AJenbo skrev:Jeg vil pt. fokusere på at oversætte Gravatar som vi forslår til at folk kan hoste dere avatar.

er dette en oversættelse til dansk, eller er det teksten, før den er fordansket?
jeg venter spændt på at få at vide, hvem der sidder og hoster og hvad gravatar og avatar er.
hilsen til dig anders fra mette

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 12. jan 2011, 14:30

En Avatar er det lille billed ude til venstre for indlæget, som repræsentere personen der skriver.
Gravatar er en side hvor man kan lægge sit billed på og så vil det automatisk følge en på de sider der understøtter Gravatar.

Det jeg vil gøre er at oversætte Gravatar hjemme siden til dansk så det bliver nemmer for danskere at bruge den.

Her er lige et link til siden
http://da.gravatar.com/

knudpetersen
Indlæg: 111
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Hou ved Odder

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf knudpetersen » 12. jan 2011, 15:12

Tillykke med det nye flotte udseende, det er dejligt og moderne at se på.

Jeg har et lille ønske, og det er at man også kan skifte til næste side i toppen og ikke kun i bunden, det vil lette det at starte med at læse på f.eks. side 3.

Jeg opleve at det var umuligt eller særdeles vanskeligt at logge in på ubuntudanmark.dk i et par dage, men det var vel i forbindelse med omlægningen, idag går det strygende.
Hilsen Knud

Stor fan af UBUNTU.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 12. jan 2011, 17:07

knudpetersen skrev:Jeg har et lille ønske, og det er at man også kan skifte til næste side i toppen og ikke kun i bunden, det vil lette det at starte med at læse på f.eks. side 3.

Når men ser emne listen vil der til højer for emne titlen stå side tallet som man kan springe til, ud over det kan man ved emner med ulæste indlægt spinge direkte til de ulæste emner ved at trykke på den store orange boble.

knudpetersen
Indlæg: 111
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:23
Geografisk sted: Hou ved Odder

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf knudpetersen » 12. jan 2011, 17:21

Jeg kan godt se at det er som du siger, men kun visse steder.
Går jeg ind i f.eks. installation, så kan jeg se ulæste indlæg ved at trykke på den orange bobbel til venstre, og gå til den ønskede side ved at trykke på sidenummerkassen til højre for emnet.

Trykker jeg derimod på "vis dine indlæg" så får man ikke mulighed for at gå til en ønsket side - jeg beklager hvis der er noget jeg har misforstået :?
Hilsen Knud

Stor fan af UBUNTU.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 12. jan 2011, 17:32

Ingen årsag. Problemet med at tilføje side tallet øver til højer er at der sider nogle af redaktør værtøjerne, det kan du selfølige ikke se, men måske jeg kunne gøre det så ikke redaktør har side tal der istedet.

Godt set det med "Vis dine indlæg", det er nemmelig ikke under alle omstændigheder at den fejl viser sig så det tog lidt tid for mig at gengive den.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Christian.Arvai » 12. jan 2011, 17:37

Nu er jeg jo kun en af redaktørene, så dette er på egen regning ;) , men personligt kan jeg godt leve med en løsning, hvor alm, brugere har et felt jeg ikke har, det vigtigste er at flertallet af brugere har de muligheder med "sidetal".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf lath » 12. jan 2011, 18:04

Når følger linket til et indlæg i en tråd og bliver spurgt om log ind så forum nu konsekvenst hvilken tråd og indlæg det var man ville besøge:

Altså:
Man klikker på f.eks. https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=12870&p=81512&e=81512
(et indlæg lidt højre oppe i denne tråd)
i sit email program.
Firefox viser login siden
firefox udfylder brugernavn, og kodeord og jeg logger ind, men bliver sendt til
https://ubuntudanmark.dk/forum/
???

Det er irreterende at skulle ind i emailen igen og så gøre det samme igen, som så går godt, fordi jeg netop lige er logget ind.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf AJenbo » 12. jan 2011, 19:26

christian.arvai skrev:https://ubuntudanmark.dk/forum/viewforum.php?f=24 Redaktører mangler boardrettigheder til at "slå emner op og gøre den til alm indlæg", det virker de andre steder.

Det skulle så være rettet nu.

christian.arvai skrev:"Sidste emne/Seneste indlæg" mangler generelt.

Var det bare dig der hade overset man kunne trykke på den store boble?

christian.arvai skrev:Generelt mangler "Forfatter" ved oversigter over indlæg i forum.

Jeg har ikke meget plads at gøre godt med, men måske den kan komme ind under emnet.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf Spotten » 13. jan 2011, 07:56

Jeg tænkte på hvordan det kan være "Saved Messages" ikke er oversat til dansk "Gemte beskeder".

Billede
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Velkommen til vores nye site

Indlægaf thomasjohansen » 13. jan 2011, 08:17

Ang. forummet, feature request.

Har først opdaget det nu. Men man kan ikke se hvem der er oprindelig forfatter til et indlæg før man går ind på det.

Det synes jeg er rigtigt ærgeligt, da jeg synes det er en vigtig information når man kigger gennem "aktiv listen".
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Tilbage til "Projekt: Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster