lcd lysstyrke på laptop

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
hersker
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. dec 2008, 09:42

lcd lysstyrke på laptop

Indlægaf hersker » 17. dec 2008, 10:03

hej alle sammen..

da jeg er helt grøn i ubuntu søger jeg hermed lidt hjælp..

mit problem går i alt sin enkelthed ud på at jeg ikke kan se noget på min skærm på min laptop, når jeg starter op i ubuntu skruer den helt ned for lcd lysstyrken hvilket resultere i at jeg kun lige kan se hvad der er på skærmen, og det holder jo ikke i længden..

er der ikke nogle af jer garvede bruger der lige har en hurtig løsning på dette problem da jeg godt vil iagng med at bruge programmet men ikke helt tør at kaste mig ud at bruge det 100% på min stationær pc inden jeg ved hvordan det virker og hvordan man løser et sådan lille problem.

har forsøgt at finde en løsning i alle de guides der er her på siden men ingen beskriver helt presist hvordan jeg skruer op og ned for lysstyrken på min skærm..

håber i kan hjælpe mig..

MVH. Svend E.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: lcd lysstyrke på laptop

Indlægaf Casper Hansen » 17. dec 2008, 11:15

Velkommen til.

Kan du ikke skrive alle informationer om din bærbar?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

hersker
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. dec 2008, 09:42

Re: lcd lysstyrke på laptop

Indlægaf hersker » 17. dec 2008, 11:41

hmmmmmmmmm ja, den var så straks lidt svære da jeg købte den i kina for snart 2 år siden og kan da ikke lige huske det hele, he he..

troede lidt at det var en lille indstilling der bare skulle ordnes for at få lys på igen, lidt i stil med at endre opløsningen eller skifte bagrundsbilled.

jeg prøver lige at se om jeg har noget info eller kan finde noget info der ikke står på kinesisk på nettet..

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: lcd lysstyrke på laptop

Indlægaf Casper Hansen » 17. dec 2008, 11:53

Det er essentielt at vide, hvilken laptop du har, ellers er det svært at hjælpe.
- Prøv at tilføje lydstyrke til dit panel. Højreklik og tilføj til panel.

Du vil nok ikke opleve problemet, hvis du installerer på en stationær.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

hersker
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. dec 2008, 09:42

Re: lcd lysstyrke på laptop

Indlægaf hersker » 18. dec 2008, 08:09

hej igen.

har fundel lidt info omkring min laptop.

model. Haier H40s
intel(r) Celeron(r) M Processor 1.60GHz, 1,24 gb ram.

Display information..

Display Device. Mobile Intel(r) 915GM/GMS,910GML Express Chipset family
video memory:128 mb

bios.
insyde software mobilePRO BIOS version 4.20.00
system bios version 1.06

til maskinen fulgte et program, controle center, med som gør at man kan skruge op og ned for lysstyrken, har forsøgt mig med at køre det i wine med troede ikke selv helt på at det ville virke, men hva det skulle jo lige prøves af, he he..

har nu prøvet at instalere ubuntu på min stationær pc og der virker det fin, har også lokket min søster til at instalere det på hendes bærbar og der er heller ingen problemer.

hvis jeg starter op i xp på bærbar kan jeg godt skruge helt op for lysstyrken på skærmen igen men lige så snart ubuntu starter op kan jeg bare se at den fader ned ved opstart og bliver helt mørk..

havde håbet lidt på at det bare var en lille indstilling der skulle til lidt som i xp.

ved ikke om det er nok info, ellers må jeg bere endre lidt i mine planer og lane min stationær om til linux istedet ;ø)

Svend

didriksmidt
Indlæg: 34
Tilmeldt: 3. dec 2008, 12:16

Re: lcd lysstyrke på laptop

Indlægaf didriksmidt » 18. dec 2008, 15:23

Hej, jeg havde præcis det samme problem på min laptop, men efter jeg upgraderede til 8.10 (intrepid) så var problemet løst. Det drev også mig til vanvid, men efter jeg opgraderede så var det løst.

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 1 gæst