mangler ved 8.10/64 bit ?

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: mangler ved 8.10/64 bit ?

Indlægaf Artificial Intelligence » 17. nov 2008, 16:03

Næh ikke hvad jeg har set eller hørt. Hvis man lær' getlibs at kende er det rimelig simpel.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: mangler ved 8.10/64 bit ?

Indlægaf Warhawk » 17. nov 2008, 19:30

Svante skrev:OK. Konklusionen må så være, at der ikke er nogen problemer med at køre 64 bit udgaven overhovedet, hvis man kan få alle 32 bit programmer til at køre.


Jeg kan kun give AI ret. Havde læst rundt omkring at det var besværligt at køre 32-bit programmer på 64-bit Linux, og første gang jeg prøvede 64-bit live-CD så det heller ikke alt for godt ud - det er nu flere måneder siden. Valgte så at installere 64-bit Kubuntu 8.10 her i weekenden, og hold kæft hvor kører det godt.

Der er ingen problemer med at installere 32-bit programmer. Heldigvis er langt de fleste af dem jeg bruger i 64-bit. Så kan NU kun anbefale dig at installere 64-bit udgaven.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: mangler ved 8.10/64 bit ?

Indlægaf lath » 19. nov 2008, 02:13

Svante skrev:OK. Konklusionen må så være, at der ikke er nogen problemer med at køre 64 bit udgaven overhovedet, hvis man kan få alle 32 bit programmer til at køre.


Det jeg har oplevet at der er nogle 32-bit pakker, som pakkesystemet nægter at installere, fordi mit systems arkitektur ikke matcher pakkens system-arkitektur.

Der må være en force option i apt-get eller ligende konsolkommando, men det er ikke noget jeg har sat mig ind i.
Jeg bruger den quick and dirty (og magelige) metode til installation af pakker: Det foregår med Synaptic.

Kender godt ldd. Er uddannet datamatiker, og er lige nu IKT-ingenør studerende på 6. semester med speciale i Teknisk IT, og indlejrede systemer (både uden operativsystem og med Linux som operativsystem).
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster