Mitac og ram (rettet) Emnet er løst

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Mitac og ram (rettet)

Indlægaf Kurt Christensen » 19. feb 2012, 10:28

Ram til Mitac 8640, hvad skal de hedde, skal de hedde "DDR-266 pc2100 SO-dim samsung 32mx8"?
(d266sc256)
Senest rettet af Kurt Christensen 20. feb 2012, 10:25, rettet i alt 1 gang.
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: MSL og ram

Indlægaf Kurt Christensen » 19. feb 2012, 19:52

de ram der sidder i hedder sådan, men der er kun 500mb og jeg kunne godt tænke mig 1gb ram, men kan ikke rigtig se hvad der går i spænd
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MSL og ram

Indlægaf lath » 20. feb 2012, 04:26

How to be me skrev:de ram der sidder i hedder sådan, men der er kun 500mb og jeg kunne godt tænke mig 1gb ram, men kan ikke rigtig se hvad der går i spænd


Hvad fortæller manualen til din maskine dig?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: MSL og ram

Indlægaf Kurt Christensen » 20. feb 2012, 10:25

lath skrev:
How to be me skrev:de ram der sidder i hedder sådan, men der er kun 500mb og jeg kunne godt tænke mig 1gb ram, men kan ikke rigtig se hvad der går i spænd


Hvad fortæller manualen til din maskine dig?

/Lars


jeg har ikke manualen, hvordan ser man om det er 200 pin?
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: MSL og ram

Indlægaf lath » 20. feb 2012, 10:59

How to be me skrev:
lath skrev:
How to be me skrev:de ram der sidder i hedder sådan, men der er kun 500mb og jeg kunne godt tænke mig 1gb ram, men kan ikke rigtig se hvad der går i spænd


Hvad fortæller manualen til din maskine dig?

/Lars


jeg har ikke manualen, hvordan ser man om det er 200 pin?


Man :
  • tæller benene på en RAM klods - ja, så skal du have en RAM klods ud af maskinen imens alt strøm -også batteri er ude af maskinen eller:
  • Googler det der står på maskinen: producentens navn +maskines fulde navn +"User Manual" og læser hvad der står om RAM (typisk på engelsk).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mitac og ram (rettet)

Indlægaf Kurt Christensen » 20. feb 2012, 11:46

en scan siger "ddr pc 2700 ddr (non ecc)"
men den siger også at der er 2 porte til max 512mb i hver, men der er kun en port?

den ser også sådan ud, men det er der jo mange der gør?
http://www.datamarked.dk/?id=377&recordid=3446
Når lejligheden byder sig.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mitac og ram (rettet)

Indlægaf thj01 » 20. feb 2012, 11:48

Vi kan ikke hjælpe mere end lath skriver.

Du skal søge maskinen ved hjælp af google og håbe på at du finder en korrekt manual.

Alternativt kan du tage RAM ud af maskinen og så tage modulet med til en forhandler, som så burde kunne afkode ramtypen
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mitac og ram (rettet)

Indlægaf Kurt Christensen » 20. feb 2012, 17:59

hvor meget har frekvensen at sige? jeg har en blok med 333MHz som den kører fint på?
Når lejligheden byder sig.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mitac og ram (rettet)

Indlægaf lath » 20. feb 2012, 20:20

How to be me skrev:hvor meget har frekvensen at sige? jeg har en blok med 333MHz som den kører fint på?


Den har meget at sige.

Man kan lave en lille tabel i ASCII grafik (forum understøtter ikke BB-kode for en tabel):
+--------+----------------------------------------------------------------- +------------------------------------------------------------------------------+
| OK? | RAM moduls højeste arbejdsfrekvens | computers højeste arbejdsfrekvens for RAM |
+====+=================================+=======================================+
| JA | A+B | A |
+--------+------------------------------------------------------------------+-------------------------------------------------------------------------------+
| JA | A | A |
+--------+------------------------------------------------------------------+-------------------------------------------------------------------------------+
| NEJ | A | A+B |
+--------+------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------+

Edit:
Blah, det her forum software suxs - big time.

Ok her kommer så det samme i CSV format (du kan smide det ind i en fil med filendelsen csv: MS Excel, såvel som LibreOffice/OpenOffice Calc) viser det fint, i LibreOffice Calc endda pænt med lige lange kolonner:

"OK?","RAM moduls højeste arbejdsfrekvens"," computers højeste arbejdsfrekvens for RAM"
"JA","A+B", "A"
"JA","A","A"
"NEJ","A","A+B"

End Edit

Du skal læse A og B som frekvenser større end 0 Hz (Hertz = svingninger per sekund)

Du kan se at det går galt hvis max. frekvensen i RAM modulet er langsommere end max frekvens som computeren bruger når den skal snakke med RAM (og det gør den hele tiden).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mitac og ram (rettet)

Indlægaf Kurt Christensen » 20. feb 2012, 21:46

lath skrev:
How to be me skrev:hvor meget har frekvensen at sige? jeg har en blok med 333MHz som den kører fint på?


Den har meget at sige.

Man kan lave en lille tabel i ASCII grafik (forum understøtter ikke BB-kode for en tabel):
+--------+----------------------------------------------------------------- +------------------------------------------------------------------------------+
| OK? | RAM moduls højeste arbejdsfrekvens | computers højeste arbejdsfrekvens for RAM |
+====+=================================+=======================================+
| JA | A+B | A |
+--------+------------------------------------------------------------------+-------------------------------------------------------------------------------+
| JA | A | A |
+--------+------------------------------------------------------------------+-------------------------------------------------------------------------------+
| NEJ | A | A+B |
+--------+------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------+

Edit:
Blah, det her forum software suxs - big time.

Ok her kommer så det samme i CSV format (du kan smide det ind i en fil med filendelsen csv: MS Excel, såvel som LibreOffice/OpenOffice Calc) viser det fint, i LibreOffice Calc endda pænt med lige lange kolonner:

"OK?","RAM moduls højeste arbejdsfrekvens"," computers højeste arbejdsfrekvens for RAM"
"JA","A+B", "A"
"JA","A","A"
"NEJ","A","A+B"

End Edit

Du skal læse A og B som frekvenser større end 0 Hz (Hertz = svingninger per sekund)

Du kan se at det går galt hvis max. frekvensen i RAM modulet er langsommere end max frekvens som computeren bruger når den skal snakke med RAM (og det gør den hele tiden).

/Lars


så det du siger er at chippen/pc-en er ligeglad med rammens frekvensevne?
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mitac og ram (rettet)  Emnet er løst

Indlægaf Kurt Christensen » 15. mar 2012, 13:06

Det lykkes, sikke en jungle :twisted:
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mitac og ram (rettet)

Indlægaf AJenbo » 15. mar 2012, 15:09

lath skrev:Blah, det her forum software suxs - big time.

Ser mere ud til at det er et problem med hvad end du brugt til at genere din ANSII tegning.

Kode: Vælg alt

+-----+------------------------------------+-------------------------------------------+
| OK? | RAM moduls højeste arbejdsfrekvens | computers højeste arbejdsfrekvens for RAM |
+=====+====================================+===========================================+
| JA  |                A+B                 |                     A                     |
+-----+------------------------------------+-------------------------------------------+
| JA  |                 A                  |                     A                     |
+-----+------------------------------------+-------------------------------------------+
| NEJ |                 A                  |                    A+B                    |
+-----+------------------------------------+-------------------------------------------+

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster