skype æøå

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

skype æøå

Indlægaf Rulfe » 15. aug 2007, 16:21

Er der nogen der ved om der snart kommer en ny version til ubuntu hvor man kan skrive æ ø å. Jeg skal måske lige sige at jeg bruger den version der følger med AMD64-udgaven af ubuntu. Det er nemlig ikke den nyeste, da der vist ikke er lavet en version til AMD64 processoren.
....eller der er måske en smart lille ting man kan gøre for at få den til at skrive æ ø å alligevel??
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: skype æøå

Indlægaf Jimmyfj » 15. aug 2007, 23:51

Rulfe skrev:Er der nogen der ved om der snart kommer en ny version til ubuntu hvor man kan skrive æ ø å. Jeg skal måske lige sige at jeg bruger den version der følger med AMD64-udgaven af ubuntu. Det er nemlig ikke den nyeste, da der vist ikke er lavet en version til AMD64 processoren.
....eller der er måske en smart lille ting man kan gøre for at få den til at skrive æ ø å alligevel??


Du kan gøre flere ting. Først af alt kan du, inden du logger ind efter opstart vælge session, og sætte sprogret til dansk.'

Du kan også via System>Indstillinger>Tastaturindstillinger sætte sproget til dansk. Du kan roligt slette den engelske indstilling, som sikkert er til stede i den popup der kommer når du starter programmet op. Sæt sproget her til dansk.

Jeg kender ikke meget til skype, men du kan søge en indstilling i Skype hvor du kan sætte language til dk-UTF-8, dette skulle give dig ÆØ og Å.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

skype æøå

Indlægaf Rulfe » 16. aug 2007, 12:37

Nu har jeg heldigvis styr på indstillingerne til dansk tastatur på ubuntu.....der hvor problemet er ligger i Skype. Desuden har jeg for længst indset at der ikke er en sprogindstilling i denne udgave af skype. Jeg synes også det lyder og virker meget underligt.
Så det jeg søger er altså en skypeløsning.....måske et smart lille trick, som ikke så mange kender til.
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster