langsom firefox

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

langsom firefox

Indlægaf Rulfe » 28. apr 2008, 07:01

Jeg ved faktisk ikke om det er her jeg skal poste mit problem. Det er dog oftest i firefox at problemet opstår. Pludselig går computeren mega langsomt, hvorefter at der kommer et mørkt "slør" henover skærmen. Så kan jeg intet foretage mig før computeren igen har fået lidt "luft". Det svarer til når Vista vælger at skrive "svarer ikke" øverst i et vindue.
Hvad kan årsagen være til det? Jeg har lige installeret 8.04 og har intet eyecandy slået til. Synes det er lidt underligt og træls.
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: langsom firefox

Indlægaf Wrapper » 28. apr 2008, 07:32

Firefox er stadig kun en beta ska man huske på - og hvorfor Ubuntu-teamet har valgt at smide en beta i en final release af Ubuntu, kan man kun stille spørgsmålstegn ved.
Jeg oplever selv at Firefox låser sig fast ret ofte, og så lige ska vente et par sekunder før det virker igen :S

Men jeg ved at Firefox 2 ligger i apt som firefox-2 så fremt du vil have den gamle der er mere stabil...
Billede

Billede

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Re: langsom firefox

Indlægaf Rulfe » 28. apr 2008, 07:41

Okay....var lige ved at tro, at jeg var den eneste der havde problemet ;-) Men det skal lige siges at jeg også oplevede det med 7.10 og firefox 2, så jeg er da stadig lidt forundret.

Hvornår er det nu at firefox RC kommer?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: langsom firefox

Indlægaf Wrapper » 28. apr 2008, 07:50

Rulfe skrev:Okay....var lige ved at tro, at jeg var den eneste der havde problemet ;-) Men det skal lige siges at jeg også oplevede det med 7.10 og firefox 2, så jeg er da stadig lidt forundret.

Hvornår er det nu at firefox RC kommer?


Det er så vidt jeg ved først til Juni :(
Billede



Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: langsom firefox

Indlægaf Artificial Intelligence » 3. maj 2008, 19:57

Rulfe skrev:Okay....var lige ved at tro, at jeg var den eneste der havde problemet ;-) Men det skal lige siges at jeg også oplevede det med 7.10 og firefox 2, så jeg er da stadig lidt forundret.

Hvornår er det nu at firefox RC kommer?


Så vidt jeg har læst (og ved) er det relateret til Flash, hvilket Adobe ikke har været så god til at lave en god release til linux. Dog hører jeg en fugl synge om at det vil de lave om på (nu må vi se om det er et medie stunt ;) )

Ud over det kan du også prøve at disable IPv6 og se om det giver noget speed.
Personligt vil jeg anbefalde Epiphany Browser = let og stabilt

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster