Hvilken Browser?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
jesper Bech
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2008, 08:31
Geografisk sted: Ebeltoft

Hvilken Browser?

Indlægaf jesper Bech » 5. mar 2008, 08:04

Hej
Nu har jeg brugt Ubuntu 7.10 et stykke tid og er meget tilfreds. Der er selvfølgelig nogle ting som Netbank - Digital signatur o.lign, som er lidt besværlige. Har ikke fået det til at virke endnu..
Jeg er også træt af at Mozilla firefox viser så mange websider dårligt. Jeg vil her give et link til min egen webshop. Dette er ikke ment som reklame! http://www.rioflueliner.dk Denne side ses rigtig dårligt, Jeg har alternativt prøvet Opera, som er en tand bedre på den side. Jeg ved godt at mange standarder er lavet til internet explorer, men alligevel. Siden er lavet i frontpage. Jeg er ikke en prof web designer men det er ham her... http://www.123nu.dk prøv lige at se hvordan reklamerne i højre side roder rundt i Firefox. Er der nogle nemme løsninger?
Vh Jesper
Vh Jesper

Eskil
Indlæg: 144
Tilmeldt: 8. feb 2008, 20:54
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Eskil » 5. mar 2008, 08:54

Hej Jesper.
Det er muligt at installere Internet Explorer 6.0 under ubuntu.

viewtopic.php?t=1643

Personligt foretrækker jeg Firefox til langt de fleste ting.

-Eskil

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Artificial Intelligence » 5. mar 2008, 17:19

Den første link kan jeg godt se hvad du mener. Nummer to link vises godt. Jeg bruger Epiphany.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Wrapper » 5. mar 2008, 18:18

synes også http://www.123nu.dk/ virker fint her... Men efter et kig på kildekoden, ja så kan han da godt nok ik være prof. Muligt at han tjener penge på at lave hjemmesider, men det er ik prof lavet...
Billede

Billede

Cave
Indlæg: 82
Tilmeldt: 21. feb 2007, 21:08
IRC nickname: Cave`
Geografisk sted: Århus

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Cave » 5. mar 2008, 21:34

Jeg ved godt at mange standarder er lavet til internet explorer, men alligevel


Tværtimod. Internet Explorer (specielt version 6, men også i en vis grad 7'eren) er kendt for ikke at overholde W3C standarderne, som man bør kode en side efter for at få vist den korrekt. Dog indeholder de fleste sider med et vist design-niveau såkaldt IE-hacks - oftest ved at henvise til et ekstra stylesheet - der gør, at Internet Explorer viser en pågældende side nogenlunde korrekt.

Det er muligt at installere Internet Explorer 6.0 under ubuntu.


Det må være det sidste alternativ, man må følge - IE6 render helt forfærdeligt.

Ingen af de sider, du henviser til, overholder W3C standarderne, og derfor må man heller ikke forvente, at siderne vises korrekt. Hvis man nu har behov for at besøge sider, der ikke overholder sådanne standarder, så gå efter en browser, der klarer acid testene bedst muligt (de browser der bedst viser sider, der er betændt med fejl), og blandt disse finder man konqueror, firefox og opera.

Den eneste langtidsholdbare løsning mht. din egen side er således, at få kodet den bedre - det er således ikke firefox's "skyld".

Edit: Jeg synes - for din egen skyld - du skal glemme frontpage, da den simpelhen genererer en meget(!) dårlig kode - fejlagtig brug af tables frem for divs og styles, der burde loades fra stylesheet'et, fx via class' . Din side er meget nem at sætte op. Det kræver blot læsning af HTML, XHTML og CSS tutorials på html.dk - en "langsigtet investering".

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf thj01 » 6. mar 2008, 10:31

prøv at bruge denne guide til at installere ie6

viewtopic.php?f=11&t=1970&p=11179#p11179

Generelt.

Firefox overholder standarderne. Hvis din hjemmeside vises forkert er det fordi programmøren af hjemmesiden IKKE har overholdt standarden. Hvis man har brugt Frontpage (MS-produkt) overholdes standarderne IKKE.

Jeg ville tage en alvorlig snak med min "professionelle" hjemmeside programmør - og bede ham lave det ordentligt!

Reelt set så udelukker den form for programmering Linux og Mac brugere
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Don S » 6. mar 2008, 17:15

IE8 kommer til at overholde W3C webstandarderne! Så bed din webdesigner om at lave den kompatibel med IE8 :), hvis han insisterer på, at IE er den bedste browser.
Billede

Billede Billede

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Volle » 6. mar 2008, 21:43

Man kan sige det pænt til sin webdesigner.

Jeg bad min lave det så folk der kun brugte Firefox også fik en god oplevelse og vupti så var den der. Han havde blot ikke lige tænkt på det og sagde at det ikke krævede meget at ændre den.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf eitreach » 7. mar 2008, 21:40

Don S skrev:IE8 kommer til at overholde W3C webstandarderne! Så bed din webdesigner om at lave den kompatibel med IE8 :), hvis han insisterer på, at IE er den bedste browser.


IE8 er allerede bagud jvf. Acid3, desværre. PT. er den bedste browser Safari.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Wrapper » 8. mar 2008, 07:59

eitreach skrev:IE8 er allerede bagud jvf. Acid3, desværre. PT. er den bedste browser Safari.


Åh ja, meget langt bagud: http://www.ontoinfo.com/2008/03/06/inte ... ofts-site/
haha...
Billede



Billede

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Stra » 8. mar 2008, 15:05

eitreach skrev:IE8 er allerede bagud jvf. Acid3, desværre. PT. er den bedste browser Safari.



Kan Safari køre på linux? Er det ikke en mac browser, som nu også er frigivet til windows.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf Wikzo » 8. mar 2008, 15:25

Jo, Safari er til Mac. Jeg prøvede Windows-versionen for et stykke tid siden; det kører slet ikke stabilt, men det var dog en betaversion.

Firefox all da way!
Billede

welcro
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. mar 2008, 18:22
IRC nickname: welcro
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf welcro » 30. mar 2008, 15:56

Hvilken version af opera skal jeg vælge til Ubuntu: Linux Sparc, Linux PowerPC eller Linux i386?
Mit :?: er også mere generelt,
f.eks. har jeg lige DL'et OpenOffice, her valgte jeg Linux (x86 - deb), fordi jeg har læst et sted at Ubuntu bygger på Debian, jeg kunne også vælge Linux (x86 - rpm), men jeg aner ikke om det er den rigtige, jeg har ikke installeret den endnu, fordi min Ubuntu v8.04/wubi ikke kører ( har skrevet et indlæg om dette i en anden tråd )

Mvh
Preben

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf eitreach » 30. mar 2008, 16:06

Hvis du har en ganske almindelig computer, skal du vælge x86-pakker (i386, etc). :)

Sparc, er en computerarkitektur designet af Sun Microsystems (som også har fikset Java og OpenOffice), og PowerPC (PPC) er Macintosh-arkitektur.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

welcro
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. mar 2008, 18:22
IRC nickname: welcro
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilken Browser?

Indlægaf welcro » 30. mar 2008, 16:43

Takker
Er det så ligemeget om jeg vælger OOO (x86 - deb) eller Linux (x86 - rpm) ?
/Preben

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster