Program til at optage fra TV-Kortet

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
beritnathalie
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. jan 2008, 14:09
Geografisk sted: Sverige

Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf beritnathalie » 16. feb 2008, 16:35

Hej

Nogen som har et forslag til et program som kan optage fra tv-kortet.

Tv kortet er Pinnacle Bt878 Video Capture. PCTV.

Jeg har fundet det her.. fftv http://www.gnomefiles.org/app.php/fftv men at få det installeret manuelt PUHA det må jeg ta i en anden tråd, men det er noget lignende jeg er ude efter..

Nogen forslag??

/Berit :D
Bundkort: Asrock P4VT8, Intel Pentium 4 2,66 GHz, 1024 mb Ram, Grafikkort: Nvidia Geforce 6200 AGP 8X. 2 Stk. Harddiske: Maxtor 40 Gb, Quantum 7 Gb. Ekstern Usb Harddisk: One 250 Gb.
Lydkort: Creative SB Audigy LS.

beritnathalie
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. jan 2008, 14:09
Geografisk sted: Sverige

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf beritnathalie » 17. feb 2008, 07:46

Det er Ubuntu 7.10 glemte jeg at skrive..
Bundkort: Asrock P4VT8, Intel Pentium 4 2,66 GHz, 1024 mb Ram, Grafikkort: Nvidia Geforce 6200 AGP 8X. 2 Stk. Harddiske: Maxtor 40 Gb, Quantum 7 Gb. Ekstern Usb Harddisk: One 250 Gb.

Lydkort: Creative SB Audigy LS.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf Artificial Intelligence » 17. feb 2008, 16:49

Prøv med tvtime
Den er i synaptic package manager.

beritnathalie
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. jan 2008, 14:09
Geografisk sted: Sverige

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf beritnathalie » 18. feb 2008, 08:14

Hej og tak for svar..

Måske er det bare mig.. Jeg har installeret og prøvet tvtime fra synaptic men jeg ser ikke at det er en recorder. Kan jeg optage fra det??

/Berit :)
Bundkort: Asrock P4VT8, Intel Pentium 4 2,66 GHz, 1024 mb Ram, Grafikkort: Nvidia Geforce 6200 AGP 8X. 2 Stk. Harddiske: Maxtor 40 Gb, Quantum 7 Gb. Ekstern Usb Harddisk: One 250 Gb.

Lydkort: Creative SB Audigy LS.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf Artificial Intelligence » 18. feb 2008, 17:29

ahh, sorry. misforstod indlægget. Nej det kan den ikke. http://tvtime.sourceforge.net/help.html


2. Does tvtime support recording?

tvtime does not support recording or playback of recorded streams, and it is unclear to us if this is in the scope of what tvtime should try to accomplish. Many users ask for this feature, but they have very different goals. Some users want a quick way to record small, low-quality clips from television. Some want a high quality recorder for recording shows. Others want to have a full PVR system integrated into tvtime.

Currently, we would rather focus on making tvtime the best high quality live TV viewer for Linux, with a clean and consistent user experience. We recommend using mencoder for recording from television, and systems like MythTV or freevo for a PVR system. If you are interested in coding some sort of support for recording in tvtime, please contact us so we can discuss how it might best be integrated into tvtime.


Men de foreslår MythTV eller freevo.

beritnathalie
Indlæg: 28
Tilmeldt: 31. jan 2008, 14:09
Geografisk sted: Sverige

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf beritnathalie » 18. feb 2008, 18:12

Hej igen..

Tusind tak for hjælpen.. Jeg har prøvet at installere Mythtv men det var noget med QXL og nettet som jeg ikke rigtig turde hoppe ud i heller.

Jeg fandt denne i Synaptic og ville gerne vide om jeg kan bruge den på gnome..

Klear
DVB TV viewer and harddisk recorder for KDE

Jeg synes der er mange programmer der ligesom er til Kubuntu, eller går det at bruge dem alligevel til Gnome?

Det er absolut ikke fordi jeg ikke googler mig frem til løsninger selv, jeg bestiller faktisk ikke andet :D
Har fået ind Ubuntu 7.10 for ca en uge siden, og jeg er rigtig kommet på arbejde..

Jeg læser og læser om Linux og Ubuntu hver eneste dag, men det er ikke alting jeg rigtig forstår alligevel. Nu har jeg haft så mange forskellige programmer installeret og afinstalleret og justeret og gjort ting og sager så til slut startede Ubuntu ikke op :D men nu har jeg gjort en nyinstallering og det funker igen. Det er ikke sikkert det bliver sidste gang,, men ok jeg lærer mig noget for hver gang.

/Berit :wink:
Bundkort: Asrock P4VT8, Intel Pentium 4 2,66 GHz, 1024 mb Ram, Grafikkort: Nvidia Geforce 6200 AGP 8X. 2 Stk. Harddiske: Maxtor 40 Gb, Quantum 7 Gb. Ekstern Usb Harddisk: One 250 Gb.

Lydkort: Creative SB Audigy LS.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf Artificial Intelligence » 18. feb 2008, 18:34

Du kan bruge KDE stuff i Gnome og vice versa - de er bare ikke særlig godt integreret hos hinanden. Ud over det optager de lidt mere resourcer da KDE programmer bruger QT engine og Gnome bruger GTK2 engine.

Peter K
Indlæg: 120
Tilmeldt: 17. dec 2007, 12:09
Geografisk sted: Århus C

Re: Program til at optage fra TV-Kortet

Indlægaf Peter K » 18. feb 2008, 20:39

hej
Godt nok har jeg kun brugt linux mindre end 2 måneder, men jeg synes du skal vide
at der findes en særledes brugbar player...... VLC

Jeg ved ikke om VLC playeren kan optage via et tv kort, men den optager
fint streaming TV via internet.

VlC playeren syner ikke af meget, men den kan forbavsende mange ting. Synes du
skal undersøge den. Mere hjælp kan jeg desværre give dig.
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 1 gæst