konvertere .mpg til filformat for Totem

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
vike
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. jan 2008, 15:10

konvertere .mpg til filformat for Totem

Indlægaf vike » 11. jan 2008, 15:25

Hej

Jeg har i dag installeret UBUNTU 7.1 på min gamle Tecra laptop og det kører egentligt meget fint .. bortset fra at jeg skal bruge den til at afspille en .mpg fil og det volder mig en del problemer, måske fordi jeg er komplet nybegynder indenfor unix.

Da deadlinen for at afspille den §!"#¤%& .mpg fil på min laptop nu kommer susende op i hovedet på mig tænkte jeg at I måske kunne anbefale mig et windows program til konvertering af .mpg filer til et format som Totem umiddelbart kan arbejde med (og hvilket format det måtte være ville også være rart at vide)?

Så vil jeg i næste uge starte for fra på at forstå hvordan man får UBUNTU til at acceptere .mpg etc filer :-)

På forhånd tak

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

konvertere .mpg til filformat for Totem

Indlægaf sådanUBUNTU » 11. jan 2008, 15:51

Ubuntu har ingen problemer med at afspille mpg-filer, hvis du har de rigtige codecs installeret.

1) Gå ind i system -> administration ->Softwarekilder. Under fanebladet "Ubuntu Software" sætter du flueben ved alle softwarekilder undtagen kildetekst".

2) Gå ind i Programmer -> Tilføj/fjern... Søg på (og installer) "Ubuntu Restricted Extras".

3) Afspil mpg-filer i Totem.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster