Optag lyd direkte fra Ubuntu

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Optag lyd direkte fra Ubuntu

Indlægaf Blueeyez » 5. apr 2014, 20:08

Jeg forsøger at optage den lyd jeg hører fra min bærbar direkte fra streamet, men det går galt..

Jeg har fundet programmerne:

Jack tidsmaskine
QJackRCD

Men de får lyden i min bærbar til og forsvinde og eneste løsning er at fjerne dem og genstarte..

Har ikke lige prøvet at nøjes med at genstarte, men håber på andre muligheder

Jeg har forsøgt med en guide til Audacity, men det virker ikke rigtigt.. Føler den er lidt uopdateret og derfor gør jeg det helt forkerte og pludseligt når jeg trykker optag, så afspiller den det jeg netop har optaget og så står jeg helt af ^^
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Optag lyd direkte fra Ubuntu

Indlægaf zob » 6. apr 2014, 01:20

Jeg har lige forsøgt et forslag herfra (det andensidste):
http://superuser.com/questions/597227/linux-arecord-capture-sound-card-output-rather-than-microphone-input

Han glemmer vist at nævne at en forudsætning er at installere pulseaudio volume control

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install pavucontrol

Herefter kan du starte den fra dash. Min dukker op først på listen når jeg har skrevet "pu".
Så skulle du kunne finde fanebladet som du ser på hans screenshot: "Recording".
Herefter kan du begynde at optage i audacity. Først når du har sat audacity til at optage vil der dukke en kontrol op for audacity.
Så kan du gøre som han siger, vælge "Monitor of..." (hvad end dit lydkort hedder). Og så optager den "sig selv". Det virkede for mig i hvert fald.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Optag lyd direkte fra Ubuntu

Indlægaf zob » 7. apr 2014, 15:33

@mcrypto
Hehe. Det er ikke dash som i "Debian Almquist shell" men den del at ubuntus UI der dukker op når du trykker på windows/super-tasten. Det har Canonical valgt skulle hedde dash, ligesom den dash shell som faktisk også er at finde på ubuntu.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster