Virtual Box, WinXP og Office 2007

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
brinker
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. jan 2008, 20:13

Virtual Box, WinXP og Office 2007

Indlægaf brinker » 6. jan 2008, 13:41

Hej

Har installeret nyeste version af Virtual Box (1.5.4) og har derefter installeret Windows XP Pro, da jeg gerne ville have muligheden for at køre med mit Office 2007 Enterprise. Sagen er bare den at når jeg indsætter min Office-CD læser computeren den fint nok, og jeg kan se den i både Ubuntu og WinXP, men når jeg forsøger at installere i WinXP får jeg en fejlmelding der fortæller mig at jeg ikke det ikke er en gyldig Windows-install. Jeg har brugt den selv samme skive til at installere på min stationære hvor det virkede fremragende, så hvad kan mit problem være?

brinker
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. jan 2008, 20:13

Virtual Box, WinXP og Office 2007

Indlægaf brinker » 6. jan 2008, 16:06

Har nu prøvet at installere Wine også - det åbner setup'en i et splitsekund, for så at forsvinde igen. Er prøvet at køre som både WinXp og WinVista.

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Virtual Box, WinXP og Office 2007

Indlægaf tbresson » 7. jan 2008, 11:28

Der er ingen grund til at installere Wine på din Ubuntu for at for Office til at virke i en Virtual Machine.

Jeg kender ikke til problemet med WinXP og Office 2007 under VirtualBox, men jeg ville prøve at se om ikke du kunne finde hjælp på VirtualBox's forum.

Alternativt så kan du måske også prøve at installere VMware server. Den fungerer også fint på Ubuntu.

http://www.vmware.com/products/server/

brinker
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. jan 2008, 20:13

Virtual Box, WinXP og Office 2007

Indlægaf brinker » 8. jan 2008, 16:21

Yes, super - VMware server virker kanon. Tak for hjælpen :)

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster