Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf eitreach » 8. dec 2007, 00:26

Ja, jeg fik importeret min iPod-samling i aften, og som de fleste vel kender til, ender man ned en masse duplicates og lignende. Det er pisseirriterende, og det ødelægger lytteglæden ved et album.

Derfor er jeg hoppet på Amarok-vognen - den har simpelthen så ufatteligt mange gode features, til den slags. Den har i hvert fald én, som fjerner duplicates.

Og så bruger den Xine, som har et højere output end Alsa.. Og så har den en nogenlunde god EQ.

Det er i bund og grund en rigtig god afspiller. Prøv den, hvis der mangles et alternativ.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Jimmyfj » 8. dec 2007, 02:17

Jeg kan kun tilslutte mig, at Amarok er en god afspiller. Det er længe siden den afløste XMMS som foretrukken afspiller på min Ubuntu-boks.

Amarok har rigtig mange gode features, og er utrolig stabil når playlisterne kommer over 1000 titler. Og, som allerede nævnt, så er equalizeren ret god. Den har en del forudindstillinger og som giver musikken fylde og stor detaljerigdom på selv middelmådige lydkort som de noget bedagede SoundBlaster 16 lydkort. Mit eget onboard RealTech AC97 5+1 lydkort har aldrig lydt bedre og mere ubesværet i formidlingen af musikken. Detajlerigdommen er overvældende og klangen helt i orden, hvilket ikke er nogen selvfølge med andre afspillere, jeg har afprøvet.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Rulfe » 8. dec 2007, 13:35

Hvordan fungere den i forhold til eksempelvis Banshee?
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf ddv » 8. dec 2007, 17:23

Tror måske vi så er ude i noget som er personlige præferencer, men synes Amarok er mere gennem arbejdet og har flere funktioner end Banshee og Exaile.
Men Amarok er lavet QT, hvilket gør at man samtidig med at man installere Amarok også skal have KDE biblioteker installeret, hvilket der er nogen som synes er irriterende.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf eitreach » 8. dec 2007, 22:21

Amarok er nu også den afspiller jeg med størst succes (dvs. at der har været stort set ingen, eller ingen succes med andre) har betjent min iPod med. "Transfer to Media Device" fungerer rigtig godt, og der er også stor mulighed for at redigere uheldige tags.

Thumbs up. Igen.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. dec 2007, 16:08

Hvis bare at der kom en version på GTK2 istedet for QT så det fungere optimalt i Gnome.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Pihl » 9. dec 2007, 16:47

Helt enig

Jeg har prøvet en hel masse andre afspillere, fordi jeg blev træt af alle de medfølgende KDE biblioteker, når man installerede AmaroK, men måtte til sidst overgive mig: AmaroK er bare den mest gennemarbejdet og stabile medieafspiller - punktum.

Hvis vi altså ser bort fra de 'små' afspillere, som ikke skal lave meget andet end at afspille en playliste fra A-Å.

I den sidste ende er det selvfølgelig et smagsspørgsmål, hvilken man personligt selv foretrækker. Men jeg oplever selv at Exaile og Banshee m.fl. får problemer med større playlister, eller at der er noget funktionalitet, som mangler, eller som ikke virker 100%.

Exaile, som jeg i virkeligheden kom til at holde ret meget af, bukkede simpelthen samme under vægten af hele mit musikarkiv. Så mange musiknumre kunne den perfomancemæssigt simpelthen ikke håndtere. Død.
Til gengæld er Exaile ikke så gammel endnu, og med lidt mere arbejde er jeg sikker på, at den nok skal blive et værdigt alternativ til AmaroK. Men indtil da.. :)

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. dec 2007, 18:25

Aye, de 2 GTK2 baseret afspillere er faktisk rimelige nye i forhold til Amarok. Så mon ikke i en nær fremtid de vil blive gode.

Jeg er selv til A-Å afspillere (audacious) 8)

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf sådanUBUNTU » 9. dec 2007, 22:15

Hvorfor har I egentlig noget imod KDE-baserede programmer? Bare af interesse. Er det ideologisk, teknisk, smagsmæssigt funderet eller bare fordi KDE er dem fra den irriterende "parallelklasse"? Jeg har aldrig forstået, hvorfor KDE- og Gnome-tilhængere har så meget imod hinandens systemer. Jeg oplever overhovedet ikke nogen problemer med KDE-programmer i Ubuntu, måske lidt langsommere opstartstid, men ellers...

Jeg synes også at Amarok er den bedste afspiller. Synes dog splash'en er vildt grim :-P

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf eitreach » 9. dec 2007, 22:26

Jeg har ikke noget imod KDE. Jeg foretrækker bare at bruge software som er optimeret til Gnome, når jeg nu bruger Gnome.

Og så må Linus stampe lige så hårdt i gulvet som han vil. Jeg kan sgu godt lide Gnome.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Pihl » 9. dec 2007, 22:31

Jeg har heller ikke noget imod KDE-baseret programmer som sådan, men jeg er ikke glad for at blande Gnome og KDE applikationer sammen. Når du installerer et KDE (QT) program, er du også nødt til at installere alle de pakker, som det program er afhængig af. Ofte betyder det, at du skal installere en masse, som du kun bruger ganske lidt, fordi det kun bruges til det ene program, men som alligevel optager både plads og ressourcer.

I nogle tilfælde er det helt vildt grotesk alle de pakker og andre applikationer, som man skal installere for at kunne afvikle et program på en anden platform end den tiltænkte.

Det gælder ikke kun KDE på Ubuntu, det gælder også Gnome på Kubuntu.

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. dec 2007, 22:53

Har det som eitreach og Pihl. Jeg vil helst kører én engine der er fuld ud kompatible.
Jeg vil have at det skal kører så effiktivt som mulig 8)
Derudover er der kun få applikationer der kører QT ud over dem som kommer med KDE. Opera og et par stykker mer'. 97% af de andre ting du kan få bruger GTK2 som eksempelvis Gnome bruger. 2,8% andet. 0.2% QT. Ja, det er tal taget ud af tryllehatten. Men det er ikke lang fra virkeligheden (efterhånden en gammel rotte i faget :P ).

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf sådanUBUNTU » 10. dec 2007, 00:52

Ok. Tak for svarene. Jeg forstår jeres forbehold mod at blande systemerne. Det er dog en glæde, at open source giver muligheden :)!

Personligt blander jeg gerne KDE- og Gnomeprogrammer, fordi jeg fortrinsvis fokuserer på programmernes kvalitet, features, anvendelighed mv. Og det opnår jeg bedst ved at tage "det bedste" fra begge sider. Jeg er dog bevidst om, at dette også er et valg.

(Hvad der er "det bedste" beror naturligvis både objektive og subjektive kriterier. Fra KDE bruger jeg bl.a. Amarok, Kopete, Kile, Kbibtex og K3B - både fordi jeg er vant til programmerne, men også fordi de efter min mening er rigtig gode.)

Jeg undrer mig bare over, at de i suseforum mere eller mindre automatisk tager afstand fra Gnome og fremhæver KDE - og omvendt i dette forum. Derfor glæder det mig også at se, at amarok bliver så positivt anmeldt her. :) Jeg mener, at den åbne konkurrence kommer mig personligt til gode, hvis jeg forholder mig åbent orienteret om udviklingen af programmer til begge platforme.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf eitreach » 10. dec 2007, 03:35

Jeg tror nu også det handler om at kunne yde den bedste support. Nu er Ubuntu jo Gnome-baseret, og Suse KDE-baseret, og så er der vel en naturlig større gruppe som hænger til den ene eller anden side. Jeg kan godt give vejledning i KDE fordi jeg har brugt det i lang tid før jeg fandt det gode i Gnome, men det er efterhånden ved at være begrænset, da jeg bare ikke rigtigt bruger det mere.. Så ved jeg sgu bedre hvordan tingene hænger sammen i Gnome.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Bornfred
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. apr 2008, 19:13

Re: Amarok - er faktisk en helt hæderlig afspiller..

Indlægaf Bornfred » 11. apr 2008, 20:14

jeg har kun 1 problem med amarok, den vil ikke afspille min musik :(
rythembox ville først heller ikke afspille min musik, men efter jeg fik hentet et codecs til filmafspiller så den kunne spille mp3 sange, så kunne rythembox også.

når jeg forsøger at afspille mp3 sange i amarok skriver den "Fejl ved indlæsning af medie
Intet passende plugin for demultiplexing fundet. Det betyder oftest at filformatet ikke understøttes.
file:///home/benjamin/Musik/Nodes Of Ranvier/The Years To Come/11 Second Hand Syndrome 1.mp3"

jeg ved ikke helt hvad jeg kan gøre ved det...

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster