Opsætning af Linux

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
friishansi
Indlæg: 21
Tilmeldt: 11. okt 2007, 14:08

Opsætning af Linux

Indlægaf friishansi » 12. okt 2007, 16:34

Hej!
Jeg har adskillige spørgsmål omkring Linux. Jeg har to pc'ere henholdsvis en dell xps t600 med 512 mb ram og en IBM 800 mhz 256 mb ram. Spørgsmålene går på om jeg kan udskifte Windows 2000 og XP på de to computere?
Pc'erne er koblet på tdc bredbånd og er koblet sammen med en 8 port switch. Kan disse to pc'ere kobles sammen så de kan gå ind på hinanden?

Hvilken Linux skal jeg bruge når de skal arbejde sammen. Og havordan skal jeg gøre det rent fysisk. Jeg kan ikke finde ud af det ved Windows da jeg ikke har erfaring med det.

Kan jeg koble en HP photosmart C4270 multifunktionsmaskine til de to pc'ere.

Kan mine børn stadig gå ind og spille på nettet på f.eks gratisspil osv.
Er Linux så godt som det bliver omtalt. Jeg har ingen erfaring med programmet. Jeg har kun erfaring med OS/2 warp hvilket ikke var nogen bedre oplevelse. da der ikke var muligt at få software til alt hardware.

Jeg har en ide om at på et tidspunkt vil alt opdatering til de to windows programmer ophøre. Efter, hvad jeg har hørt er Vista meget krævende. Det vil altså sige at der skal investeres i nye pc'ere. Det kan min pengepung holde til.

Med venlig hilsen Henrik Hansen

Håber i vil hjælpe!!

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Opsætning af Linux

Indlægaf Jimmyfj » 12. okt 2007, 17:15

Error - Delete PLZ
Senest rettet af Jimmyfj 12. okt 2007, 17:17, rettet i alt 2 gange.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Opsætning af Linux

Indlægaf Jimmyfj » 12. okt 2007, 17:15

Hej friishansi og velkommen til Ubuntu

Det bedste råd jeg kan give dig er at downloade Ubuntu Live Cd'en fra:

http://www.ubuntu.com/getubuntu Brænde isofilen som et Cd-image og boote begge maskiner op på Live Cd'en. Live Desktop Cd er en Cd som, når maskinen er startet op fungere som en almindelig installation, hvor du kan surfe Internettet, bruge tekstbehandling m.m blot går det lidt langsommere end en installeret version af Ubuntu, da du afvikler det hele fra en Cd. Live Cd installerer ikke noget på dit system, så du behøver ikke være nervøs for eventuelle Windows versioner. Det er først i det øjeblik du dobbeltklikker på ikonet Install på "skrivebordet" systemet bliver installeret. Og Live Cd'en har den fordel, at du hurtigt finder ud af om din hardware er kompatibelt med Ubuntu/Linux.

Med hensyn til dit spørgsmål om hvorvidt dine børn stadig vil være i stand til at spille på de gratis spil over nettet er svaret: Ja, det kan de, blot du har Java og Flash installeret på systemet.

Om den nævnte printer kan bruges på Ubuntu vil jeg overlade til andre at svare på, da jeg ikke kender printeren, jeg bruger selv Konica-Minolta Laserprinter, og den kører fejlfrit.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Opsætning af Linux

Indlægaf Artificial Intelligence » 12. okt 2007, 17:37

Printer: https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport ... PrintersHp
Den printer skal bare bruge 4xxx driver, skulle virke out-of-the-box.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], [Crawler] og 0 gæster